FMCG SUMMIT 2024
FORTE SOLAR

EUROMONITOR INTERNATIONAL: Energetski napitci u Hrvatskoj

Vodič kroz kategoriju

17.06.2024

Energetski napitci sa smanjenim udjelom šećera najbrže su rastući segment u maloprodajnom obujmu i vrijednosti u 2023.

AUTORICA: Lina Sidorenke

Bezalkoholno piće s najboljim rezultatima u 2023.

Prema Euromonitor Internationalu, očekuje se da će energetska pića biti najbolja bezalkoholna pića u smislu količinskog rasta u 2023. Energetska pića posebno su popularna među dobnom skupinom ispod 25 godina i naširoko se konzumiraju na festivalima i zabavama. Ta su pića popularna i kao sastojak za koktele, a Red Bull s votkom popularan je koktel među mladima u Hrvatskoj. Osim toga, energetska pića također su sve više segmentirana, primjerice, postoje energetska pića namijenjenima gamerima, što također proširuje bazu potrošača.

Najbrže rastući segment među pićima sa smanjenim udjelom šećera

Energetski napitci sa smanjenim udjelom šećera najbrže su rastući segment u maloprodajnom obujmu i vrijednosti u 2023. Energetski napitci imaju reputaciju nezdravih te se igrači prilagođavaju promičući varijante sa smanjenim udjelom šećera kako bi i dalje ostali relevantni među rastućom bazom zdravstveno osviještenih potrošača. 

Energetska pića najbolja bezalkoholna pića u nadolazećim godinama

Pozitivan učinak energetskih pića tijekom razdoblja revizije i unatoč porezu na šećer nastavit će se i u budućnosti. Energetska pića popularna su u Hrvatskoj, a osim što su široko dostupna, nude i stalan niz noviteta koji mame potrošače. Iako je potrošnja energetskih pića po glavi stanovnika visoka, nije tako visoka kao u nekim drugim istočnoeuropskim zemljama poput Mađarske i ima prostora za daljnji rast.

Lansiranja novih brendova u svijetu

Prema Euromonitor International's Passport Innovation platformi, globalno su ukupno* bila lansirana 93 nova brenda energetskih i sportskih napitaka i 745  podbrendova** kod online trgovaca od siječnja 2021. do travnja 2024. SAD, Južnoafrička Republika i Brazil bili su vodeći u lansiranjima novih brendova s 11, 10 i 8 novih brendova od siječnja 2021. do travnja 2024.

                    

 

*Passport Innovation pokriva 32 zemlje: Australija, Indija, Novi Zeland, Singapur, Austrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Irska, Italija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Španjolska, Švedska, Švicarska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Argentina, Brazil, Čile, Meksiko, Izrael, Saudijska Arabija, Južna Afrika, Turska, UAE, SAD, Kanada.

**Brend se odnosi na naziv proizvoda ili grupe proizvoda (također poznatih kao SKU-ovi) koji je jedinstven i javno se razlikuje od drugih proizvoda i koji se može lako komunicirati ili plasirati kao zaseban entitet, npr. Coca-Cola.

Podbrend se uvijek pojavljuje u kontekstu matičnog brenda, kao grupa istih brendiranih proizvoda (SK-ova) koji imaju zajedničke prepoznatljive atribute i/ili vizualni izgled (isti okus/miris/model), npr. Coca Cola trešnja, Coca Cola vanilija itd.