DR OETKER STUDENI
KERMAN

Okus pronalazi svoje konzumente

PREGLED KATEGORIJE SPORTSKIH PIĆA

Vodič kroz kategoriju

29.06.2020

Trećina korisnika kategorije smatra iznimno bitnim koju marku sportskih pića kupuju.

Veličina kategorije

Kategorija sportskih pića u Hrvatskoj nastavlja trend rasta u 2020. godini. Sportska pića u populaciji Hrvatske u dobi od 16 do 64 godine barem ponekad konzumira 38% ljudi (982.583), dok ih 62% nikad ne konzumira tu kategoriju. Korisnike kategorije dijelimo na 8% heavy usera koji konzumiraju sportska pića barem jednom tjedno, 10% medium usera koji konzumiraju barem jednom mjesečno, te 20% light usera koji konzumiraju sportska pića rjeđe od jednom mjesečno. Trećina korisnika kategorije smatra iznimno bitnim koju marku sportskih pića kupuju.

Korisnici kategorije sportska pića

Korisnici kategorije sportskih pića značajno su više muškarci, u dobi od 20 do 49 godina, visoko obrazovani, zaposleni i s visokim osobnim prihodima. Najviše ih živi u Zagrebu i okolici te Slavoniji.

Proteinski obogaćene mliječne proizvode konzumira 73% korisnika sportskih pića, a 63% koristi sportsku hranu i sportske dodatke prehrani. U slobodno vrijeme 89% korisnika kategorije rekreativno se bavi sportskim i/ili rekreativnim aktivnostima. Najčešće zastupljeni rekreativni sportovi su biciklizam, trčanje i fitness. Više od prosjeka populacije nastoje svoje tijelo održavati u što boljoj formi (57%), uživo gledaju sportska natjecanja ili utakmice (42%) te redovito prate sportske medije, priloge i emisije (40%).

Po svom životnom stilu, ovi su korisnici u značajno većem broju od ostatka populacije Osviješteni individualci. Obilježje ovog segmenta je urbani stil života te sklonost posjećivanju kulturnih priredbi, poput kina, koncerata i kazališta. Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod. Ekološki su osviješteni i mnogo važnosti pridaju temama koje se odnose na to područje. Također mnogo važnosti polažu na osobno zdravlje, skloni su se hraniti zdravo, a na kuhanje gledaju kao na užitak. Ne kupuju kako bi bili u trendu ili izrazili svoju osobnost, već su usmjereni kvaliteti i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. Skloni su kupovati hrvatske proizvode u cilju potpore domaćem gospodarstvu. Aktivno se služe računalom, zainteresirani za suvremenu tehnologiju. Osim u ovom segmentu, u značajno većem broju od ostatka populacije ih nalazimo i među Statusnim potrošačima.

Stavovi o kategoriji

Više od pola korisnika kategorije bira sportsko piće prema okusu te navode da odabir marke ovisi o dostupnosti na prodajnome mjestu. Polovica korisnika pije sportska pića zbog njihove funkcionalnosti. Jednako toliko korisnika smatra važnim volumen pakiranja pri odabiru sportskog pića. Gotovo polovica korisnika smatra da sportska pića hidratiziraju i osvježavaju bolje nego voda.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije sportskih pića, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik branda koristio je isti u posljednjih mjesec dana.

Promatrano na korisnicima sportskih pića, najveći broj korisnika ima IsoSport, a zatim slijede ProSport i Multipower.

Ovo istraživanje izašlo je u 85. InStore magazinu.