DR OETKER STUDENI
KERMAN

Individualci – najveći konzumenti

PREGLED BILJNIH MLIJEKA I NAPITAKA

Analize

26.05.2020

Za 37% korisnika kategorije jako je bitno koji će brand biljnih mlijeka kupiti, a 23% njih lojalno je nekom brandu unutar kategorije.

Veličina kategorije

U populaciji stanovnika Hrvatske od 16 do 64 godine imamo samo 15% korisnika kategorije biljnih mlijeka/napitaka, odnosno 419.000 ljudi. Učestalih, tj. heavy korisnika kategorije, koji konzumiraju biljna mlijeka/napitke 4-6 puta tjedno i češće je 5%. Medium korisnici konzumiraju biljna mlijeka/napitke između jednom tjedno i jednom mjesečno, a njih je 4%. Light korisnici, njih 6%, konzumiraju biljna mlijeka/napitke rjeđe od jednom mjesečno.

Za 37% korisnika kategorije jako je bitno koji će brand biljnih mlijeka kupiti, a 23% njih lojalno je nekom brandu unutar kategorije.

Korisnici kategorije

Korisnici kategorije biljnih mlijeka/napitaka znatno češće su žene. Korisnici su u dobi od 20 do 49 godina, visoko obrazovani i zaposleni. Žive u gradovima i imaju visoke osobne prihode. Najviše ih živi u Zagrebu i okolici te Istri i sjevernom Primorju. Pripadnici su generacije milenijalaca.

Svaki dan doručkuje 75% korisnika kategorije. Njih 48% najčešće doručkuje žitarice s mlijekom/jogurtom ili vodom. Svaki dan ih kuha 50% korisnika. Čak 43% korisnika jede tzv. super hranu barem jednom tjedno, 23% ih koristi sportske dodatke prehrani barem jednom tjedno, a 25% jednom tjedno konzumira proteinski obogaćene mliječne proizvode. 17% korisnika kategorije su vegetarijanci ili vegani. Čak 57% ih ima idealnu tjelesnu masu (BMI).

Prema svom životnom stilu ovi su korisnici u znatno većem broju od ostatka populacije Osviješteni individualci. Žive urbanim stilom života, skloniji su aktivnom posjećivanju kulturnih priredbi poput kina, koncerata i kazališta. Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod.

Mnogo važnosti polažu na osobno zdravlje, skloni su se hraniti zdravo, a na kuhanje gledaju kao na užitak. Kada kupuju, usmjereni su kvaliteti i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama. Važan im je ugled u društvu. Ekološki su osviješteni i mnogo značaja pridaju temama koje se odnose na to područje. Zainteresirani su za uređenje doma, ne zaziru od kućanskih poslova. Aktivno se služe računalom, zainteresirani za suvremenu tehnologiju. Politički su osviješteni. Osim u ovom segmentu, značajno ih nalazimo i među statusnim potrošačima.

Stavovi o kategoriji

Više od polovice korisnika kategorije biljnih mlijeka/napitaka smatra da im je cijena previsoka za kvalitetu koju nude. Isto toliko pri kupnji pazi na sastav proizvoda. Nešto manje od polovice korisnika biljna mlijeka najčešće konzumira za doručak, a samo 27% ih najčešće koristi za pripremu jela. Dvije petine ovih korisnika smatra da su biljna mlijeka zdravija od životinjskih, a samo jedna petina ih sama radi kod kuće.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije biljnih mlijeka/napitaka unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik branda koristio ga je u posljednjih mjesec dana.

Promatrano na korisnicima biljnih mlijeka/napitaka, najveći broj korisnika imaju Alpro, a zatim Alnatura i dm Bio napitci.

Ova analiza izašla je u digitalnom izdanju 84. InStore magazina na str. 64. i 65.