DR OETKER STUDENI
KERMAN

Sve za bebe: Oni zaslužuju najbolje

PROIZVODI ZA BEBE I DJECU

Vodič kroz kategoriju

22.05.2020

Hrana za bebe i njega beba dva su glavna segmenta uključena u proizvode za bebe. U 2019. godini u odnosu na godinu ranije hrana za bebe bilježi rast vrijednosne prodaje na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera).

Rast generiraju prve tri vrijednosno najznačajnije kategorije. Suha hrana za bebe čini gotovo pola vrijednosne prodaje ukupnog segmenta hrane za bebe (48%), slijede zamjenska mlijeka za bebe s 27% vrijednosnog udjela te mokra hrana za bebe s 21% vrijednosnog udjela. Preostala 4% vrijednosnog udjela čine kategorije gotovih sokova i vode za bebe te čajevi za bebe i djecu. Količinska i vrijednosna prodaja hrane za bebe ostvaruju rast u 2019. godini u odnosu na godinu prije. Sve su kategorije ostvarile rast količinske prodaje, osim kategorija čajeva za bebe i djecu.

Moderni formati u koje su uključeni hipermarketi i supermarketi nose malo više od polovice ukupne vrijednosne prodaje hrane za bebe (52%), dok se preostalih 48% segmenta prodaje u tradicionalnim formatima, što su trgovine mješovitom robom (<300m2) i drogerije.

U razdoblju posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, vodeća tri proizvođača nose 75% ukupne količinske prodaje hrane za bebe, a oni su abecednim redoslijedom Hipp, Podravka i trgovačke robne marke.

Njega beba uključuje sljedeće kategorije: dječje pelene, dječje vlažne maramice, njegu kože beba i pudere za bebe. Njega kože beba s jedne strane uključuje proizvode za njegu bebine kože, koji vlaže i štite bebinu osjetljivu kožu, te mogu biti u obliku mlijeka, krema, gela ili ulja. S druge strane tu su uključene tekućine za pranje beba, kreme koje se koriste kod mijenjanja pelena, proizvodi koji se koriste za tretiranje tjemenice kod beba i mirisi za bebe i djecu. Potrebno je naglasiti da segment njege beba ne uključuje šampone i kupke za bebe.

Na godišnjoj razini, zaključno s prosincem 2019. godine njega beba na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera) ostvaruje značajan rast komadne prodaje u odnosu na godinu prije, dok vrijednosna prodaja raste nižom stopom rasta uslijed pada vrijednosne prodaje dječjih pelena.

Vrijednosno najznačajnija kategorija s udjelom od 54% upravo je kategorija dječjih pelena, slijede dječje vlažne maramice s 34% vrijednosnog udjela, njega kože beba čini 10% ukupnog segmenta i na kraju su puderi za bebe s 2% vrijednosnog udjela. Redoslijed je znatno drukčiji ako promatramo komadnu prodaju, tu prednjače dječje vlažne maramice sa 71% udjela u ukupnoj komadnoj prodaji njege beba.

Vrijednosno najznačajniji kanal prodaje su tradicionalni formati, trgovine mješovitom robom (<300m2) i drogerije, te se kroz taj kanal prodaje 61% segmenta njege beba. Kroz moderne formate (hipermarkete i supermarkete) prodaje se 38% segmenta, a oko 1% njege beba pronalazi svoje kupce u kioscima i trgovinama na benzinskim postajama (convenience kanal).

Vodeća tri proizvođača po komadnoj prodaji čine 68% ukupne komadne prodaje, a oni su abecednim redoslijedom Procter & Gamble, trgovačke robne marke i Violeta.

Naši proizvođači, distributeri i trgovci, stručnjaci za proizvode za bebe i djecu, približili su nam kako funkcionira ta kategorija koja nije sezonska, nego stalna.

Maja Bogdanović, menadžerica Nabave, dm

U kategoriji proizvoda za bebe bilježimo značajniji porast prodaje pelena gaćica koje djetetu pružaju slobodu kretanja, a roditeljima pojednostavnjuju mijenjanje pelena koje zna biti poprilično izazovno. Kupci se sve češće odlučuju za prirodne i ekološke opcije – od eko pelena do prehrambenih proizvoda iz ekološkog uzgoja.

Una Lučić, Brand Manager CU Adriatic, Beiersdorf d.o.o.

U ovo izazovno vrijeme, svakako je potrebno posebno pomno pratiti tržište i potrebe potrošača. Tržište je osjetljivo i vrlo promjenjivo, ovisi o trenutačnim regulativama i restriktivnim mjerama. Najveći dio prodaje Baby kategorije odvija se kroz drogerije i hyper prodajne kanale.

Neven Kružljak, Commercial Lead Pampers Croatia, Procter & Gamble d.o.o. za trgovinu

Prema posljednjim istraživanjima, više od trećine potrošača spremno je potrošiti više na pelene visoke kvalitete, s visokim standardima sigurnosti i koje koriste materijale iz održivih izvora. To je upravo ono što Pampers konzistentno pruža, tako da očekujemo da u razdoblju koje slijedi zadobijemo povjerenje još većeg broja kupaca

Sve izjave pronađite u novom digitalnom izdanju 84. InStore magazina na str. 72.- 76.