DARKO SVIBANJ

Mesni proizvodi: Moderni kanali u prevlasti

ANALIZA KATEGORIJE ROŠTILJA – MESNIH PROIZVODA

Vodič kroz kategoriju

24.04.2020

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 67% ukupne kategorije pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima).

Kategorija Roštilj – mesni proizvodi uključuje mesne prerađevine spremne za jelo (to su proizvodi od mesa i peradi koji su upakirani (vakuumirani, na podlošku, u crijevu) i spremni za konzumaciju kao što su pršut, parizer, čajna kobasica, kulen, dimljena pureća prsa, mortadela, šunka itd. Uključuje sve trajne, polutrajne i ohlađene mesne prerađevine koje su spremne za konzumaciju, bez dodataka, primjerice, parizer, pršut… ili s dodacima, primjerice, mortadela s maslinama, posebna salama sa sirom ili povrćem itd.

Mesni proizvodi koji su pakirani zajedno s kobasicama ili hrenovkama također spadaju u ovu kategoriju. U kategoriju su uključene jeger kobasice), kobasice (to su ohlađene upakirane kobasice fiksne i nefiksne težine, a uključuju sve tipove nekuhanih kobasica kao što su Cumberland, Lincolnshire, Bratwurst i Knockwurst.

Također uključuje bilo koju vrstu nekuhanih kobasica s dodatnim sastojcima kao što su jabuke ili začini), slaninu (slanina je mesni proizvod nastao iz sušene i dimljene svinjetine, a uključuje sve vrste upakirane slanine (ohlađene) fiksne težine, kao što su dimljena slanina, kora slanine, narezana slanina, panceta, hamburger slanina itd.), hrenovke (kobasice koje su napravljene od goveđeg i svinjskog, svinjskog i pilećeg ili samo od goveđeg mesa koje je prethodno sušeno, dimljeno i kuhano).

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, kategorija roštilja – mesnih proizvoda zabilježila je rast vrijednosne i količinske prodaje, najviše zbog rasta prodaje mesnih prerađevina – spremih za jelo koje nose 77% količinske prodaje.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 67% ukupne kategorije pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 33% vrijednosne prodaje. U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača zastupala su 56% vrijednosne prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Gavrilović, Pik Vrbovec i Vindija.

Ova analiza izašla je u digitalnom izdanju 83. InStore magazina na str. 83.