DR OETKER STUDENI
KERMAN

Osobna njega: Blagi mirisi privlačniji korisnicima

ANALIZA KATEGORIJE DEZODORANSA

Vodič kroz kategoriju

24.04.2020

Za 57% korisnika kategorije izuzetno je bitno koju marku dezodoransa kupuju.

Veličina kategorije

U Hrvatskoj imamo 86% potrošača dezodoransa u dobi od 16 do 64 godine. Ako kategoriju segmentiramo na manje potrošačke skupine, dobit ćemo 61% heavy korisnika, odnosno onih koji koriste dezodoranse jednom ili više puta dnevno. Nadalje, imamo 20% medium korisnika koji koriste dezodoranse barem 2 do 3 puta tjedno te 5% light korisnika koji ih koriste barem ponekad. Ostalih 14% ispitanika ne koristi kategoriju. Za 57% korisnika kategorije izuzetno je bitno koju marku dezodoransa kupuju.

Heavy korisnici kategorije dezodoransi
Žene su češće od muškaraca potrošači kategorije dezodoransi, te osobe u dobi od 16 do 49 godina. Češće od prosjeka populacije, heavy korisnici dolaze s područja Zagreba i okolice.

Kad je riječ o osobnim vrijednostima, heavy korisnici dezodoransa u životu su usmjereni izgradnji vlastite životne karijere, kako poslovne tako i osobne. Teže obrazovati se, stvoriti karijeru i obitelj, steći osobni ugled i uza sve to dobro se zabaviti i ugodno provesti. Ipak, hedonističke i materijalističke težnje niže su im na ljestvici prioriteta.

Heavy korisnici dezodoransa jednako tako pokazuju češće od prosjeka populacije gastronomske sklonosti. Pripadnici tog segmenta vole kuhati, pripremati obroke i isprobavati nove prehrambene proizvode koji se pojave na tržištu. Skloni su i zdravoj prehrani, ali iako će reći da dobro jedu, složit će se da se ne hrane uvijek zdravo.

Stavovi o kategoriji

Gotovo polovica heavy korisnika preferira dezodoranse s blagim mirisom. Tek osmina heavy korisnika ne koristi baš često dezodoranse jer, kako navode, ne znoje se mnogo.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije dezodoransi unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi, tj. odnos potrošača prema brandu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici su brand koristili u posljednjih šest mjeseci.

Među heavy userima kategorije dezodoransi od 16 do 64 godine u Hrvatskoj, vodeći je brand Nivea, u posljednjih šest mjeseci koristilo ga je 43% potrošača. Na drugom se mjestu nalazi Dove s 35% potrošača, a na trećemu, s 24% Rexona.

Ova analiza izašla je u digitalnom izdanju 83. InStore magazina na str. 74. i 75.