DR OETKER STUDENI
KERMAN

GfK: Lojalnost lideru

PREGLED TRŽIŠTA DEZODORANSA I ŠAMPONA ZA KOSU U HRVATSKOJ

Vodič kroz kategoriju

19.03.2018

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju MAT listopad 2017. u odnosu na MAT listopad 2016. te uvidjeli da su dezodoransi zabilježili rast, a šamponi pad u kupnjama za potrebe kućanstva.

Tri od četiri kućanstva kupuju dezodoranse (1% više u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije). Učestalost kupnje bilježi smanjenje (-1%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Axe, Dove, Nivea, Old Spice i Rexona zauzimaju 62% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu je 37% i veća je nego u prethodnom MAT-u. Garnier je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2017. Brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera je Nivea. Lojalnost trgovačkim markama je dosegla 25%, ali valja napomenuti kako TM gubi shoppere u kategoriji. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, Plodine bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.

Šampone za kosu kupuje 4 od 5 kućanstava (2% manje u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije). Učestalost kupnje također je u padu (-2%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Head&Shoulders, L’Oreal, Palmolive, Schauma i Syoss zauzimaju 50% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu je visokih 50% i bilježi rast. Fructis je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2017. Brend s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera je Head&Shoulders. Lojalnost trgovačkim markama je smanjena na 24%. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu Bipa, Tommy i Interspar bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.