GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.
Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju MAT listopad 2017. u odnosu na MAT listopad 2016. te uvidjeli da su dezodoransi zabilježili rast, a šamponi pad u kupnjama za potrebe kućanstva.
Tri od četiri kućanstva kupuju dezodoranse (1% više u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije). Učestalost kupnje bilježi smanjenje (-1%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Axe, Dove, Nivea, Old Spice i Rexona zauzimaju 62% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu je 37% i veća je nego u prethodnom MAT-u. Garnier je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2017. Brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera je Nivea. Lojalnost trgovačkim markama je dosegla 25%, ali valja napomenuti kako TM gubi shoppere u kategoriji. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, Plodine bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.
Šampone za kosu kupuje 4 od 5 kućanstava (2% manje u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije). Učestalost kupnje također je u padu (-2%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Head&Shoulders, L’Oreal, Palmolive, Schauma i Syoss zauzimaju 50% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu je visokih 50% i bilježi rast. Fructis je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2017. Brend s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera je Head&Shoulders. Lojalnost trgovačkim markama je smanjena na 24%. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu Bipa, Tommy i Interspar bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.