DR OETKER STUDENI
KERMAN

GfK: Blag pad broja kupaca

KONZUMACIJA PIVA U KUĆANSTVIMA U SRBIJI

Vodič kroz kategoriju

17.04.2018

U razdoblju prosinac 2016. – studeni 2017. ukupne količine piva kupljenog za konzumaciju kod kuće ostale su skoro nepromijenjene, uglavnom zahvaljujući rastu prosječne učestalosti kupnje koji je kompenzirao osipanje baze kupaca.

Pivo spada u kategorije proizvoda s visokom penetracijom u kućanstvima u Srbiji. U promatranom je razdoblju čak 87% od ukupnog
broja kućanstava u zemlji barem jednom kupilo pivo. Međutim, bilježi se blagi pad u broju kupaca u odnosu na prethodno raz- doblje, pri čemu su ukupne količine piva kupljenog za konzumaciju kod kuće ostale skoro nepromijenjene, uglavnom zahvalju- jući rastu prosječne učestalosti kupnje koji je kompenzirao osipanje baze kupaca.

Panelom kućanstava na tržištu Srbije je re- gistrirano više od 100 brandova tog proizvoda, pri čemu treba uzeti u obzir da je ovdje riječ samo o konzumaciji kod kuće i da je konačni broj brandova vjerojatno znatno veći, naročito kad se uzme u obzir velik rast ponude brandova piva prethodnih godina kako inozemnih robnih marki, tako i brandova domaćih craft pivovara.

I pored velikog broja aktivnih brandova piva na domaćem tržištu, čak 80% potrošnje piva u kućanstvima dolazi od samo pet vodećih brandova u kategoriji. Ti brandovi su, abe- cednim redoslijedom: Apatinsko, Jelen, Lav, Valjevsko i Zaječarsko.

Lojalnost vodećem brandu iznosila je 52% i povećala se u odnosu na prethodno razdoblje, dok se kao brand s najvećim rastom lojalnosti kupaca između dva razdoblja izdvaja Lav pivo. Trgovačke marke piva bilježe pad po svim važnijim indikatorima kupnje, a što se tiče trgovačkih lanaca, najveći rast lojalnosti kupaca u kategoriji piva zabilježio je Gomex.

Ako kategoriju piva promatramo segmentiranu prema količini alkohola u pivu, možemo vidjeti da oko 83% ukupnih količina čini pivo s koncentracijom alkohola do 5% volumena, dok 16% količina piva ima veći postotak alkohola. Također, u ukupnim količinama piva u kućanstvima, sa samo oko 1% sudjeluje tamno pivo.