DR OETKER STUDENI
KERMAN

GfK: Pivo ili radleri

Vodič kroz kategoriju

17.04.2018

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

Analizirali smo kupovno pona- šanje u razdoblju MAT listopad 2017. u odnosu na MAT listopad 2016. te uvidjeli da je pivo ostva-
rilo rast vrijednosti, a radleri zadržali vri- jednost u kupnjama za potrebe kućanstva.

Osam od deset kućanstava kupuje pivo (stabilna penetracija u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije) za potrebe kućanstva. Učestalost kupnje bilježi 2%- tni rast. Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Holsten, Karlovačko, Löwenbräu, Ožujsko, Pan zauzimaju 54% vrijednosti tržišta. Lojalnost vodećem brandu je smanjena na 36%.

Pittinger i Perlenbacher brandovi su s najvećim ra- stom lojalnosti u 2017., a Ožujsko brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera. Lojalnost trgovačkim markama bilježi bla- gi rast na 28%. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, Lidl i NTL bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.

30% kućanstava kupuje radlere (1% manje u odnosu na isto razdoblje godi- nu dana ranije) za potrebe kućanstva. Učestalost kupnje bilježi vrlo visoki rast (12%).

Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Karlovačko, Osječko, Ožujsko, Pan i Perlenbacher zauzimaju 90% vrijednosti tržišta. Lojalnost vode- ćem brandu je stabilna na relativno visokih 45%. Perlenbacher je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2017., a Ožujsko je brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera u kategoriji radlera.

Lojalnost trgovačkim markama je rasla te iznosi visokih 45%. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, Lidl i NTL bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.