DARKO SVIBANJ

Focus: Kapljica života i prirodni eliksir

ANALIZA – VODA U LETCIMA

Vodič kroz kategoriju

11.03.2020

Kažu da svaki čovjek godišnje popije oko 1000 litara vode, gazirane, negazirane ili fine vode s okusom. Znamo da je voda sastavni dio gotovo svih stanica tijela i da poboljšava naše zdravlje, zato ju je važno piti svakodnevno u dovoljnoj količini. U nastavku donosimo analizu tog dragocjenog resursa na tržištu letaka.

Prva analiza pokazuje nam promotivne udjele u ukupnoj kategoriji voda s podjelom na vode (gazirane i negazirane) i vode s okusom.

Usporedili smo 2018. vs. 2019. godinu po broju promocija i GAV-u, gdje je jasno vidljivo da je u kategoriji prirodne mineralne vode (Mineral Water Natural) broj promocija rastao za 6,5%, a isto tako bilježimo rast kod kvalitete objave za 7,6%. U kategoriji voda s okusom (Mineral Water Flavour), taj trend pada u oba parametra, pa vidimo da je broj promocija pao u odnosu na prošlu godinu također za 6,5%, dok je GAV pao za 7,6%.

Drugi graf prikazuje udjele u broju promocija za kategorije vode – YTD analiza.

Prva kategorija prirodne mineralne vode (Mineral Water Natural) podijeljena je na gaziranu i negaziranu vodu. U kategoriji gazirane vode vidljiv je blagi rast broja promocija na tržištu, dok kod negaziranih voda, taj udio po broju promocija pokazuje pad od 2,7% u odnosu na 2018. godinu.
U drugoj kategoriji mineralne vode s okusom (Mineral Water Flavour), kod gaziranih voda s okusom postoji pad broja promocija za samo 1,5%, dok kod negazirane vode s okusima broj promocija raste za 1,5%.
Analiza udjela promocija po proizvođačima za tržište Hrvatske unutar kategorije prirodne mineralne vode (Mineral Water Natural by Producer), pokazuje Top 5 proizvođača.

Više od 20% udjela na tržištu odnosi Jamnica, na drugom je mjestu Studenac, koji je u 2019. rastao s 2,6%. Cedevita drži udio 3. mjesta s blagim padom, slijede Naturalis te Radenska koja je u 2019. rasla za gotovo 5% u odnosu na 2018. godinu.
Privatne robne marke drže udio od gotovo 6% u toj kategoriji.
U grafu koji prikazuje analizu prema brandu, prikazana je i podjela udjela brandova unutar top-proizvođača.

Proizvođač Jamnica Plus uzima najveći dio kolača s brandovima Sarajevski kiseljak, slijede Jamnica, Goda, Jana…
Kod Studenca d.o.o. brand Studenac ima udio od gotovo 9%, dok je brand Studena rastao za 1,9% u 2019. godini u odnosu na 2018. Cedevita brandovi Kalnička i Kala imaju lagani pad broja promocija.
Kod proizvođača Naturalis, brand Cetina bilježi rast u 2019. godini za 1,1%.
Radenska ima najveći porast, kako smo već rekli, branda Radenska za 4,9% u 2019.

Zadnji graf pokazuje poredak top-brandova kategorije mineralne vode s okusom (Mineral Water Flavour) te usporedbu 2018. s 2019. godinom.
Na prvom se mjestu nalazi brand Sensation, koji u 2019. godini ima 65% udjela u promocijama, na drugom je mjestu Jana s padom u 2019. godini za 6,4%, a na trećem je mjestu brand Römerquelle, koji bilježi rast u odnosu na 2018. godinu za 2%.