U uskrsnom mjesecu naša košarica postaje vrijednosno veća, u njoj raste udio proizvoda kupljenih na akciji, raste udio brandova u odnosu na trgovačke marke.
Poznato je kako se naš doručak, ručak i večera značajno mijenjaju u blagdanskom razdoblju u odnosu na druge dijelove godine. Jednako tako mijenja se i naša FMCG košarica. Tako npr. u uskrsnom mjesecu naša košarica postaje vrijednosno veća, u njoj raste udio proizvoda kupljenih na akciji, raste udio brandova u odnosu na trgovačke marke, a Konzum i Interspar uspješniji su od svojih konkurenata u uskrsnom razdoblju.
GfK Panel kućanstava posljednjih 20 godina u Hrvatskoj prati FMCG potrošnju za potrebe kućanstva na dnevnoj razini, 365 dana u godini. Analizirajući što se događa s našom potrošnjom u mjesecu kada slavimo Uskrs fokusirali smo se na mjesečna kretanja tržišta u razdoblju siječanj 2019. – prosinac 2019.
Konzum, Kaufland, Plodine, Lidl i Interspar u mjesecu Uskrsa privlače veći broj shoppera u odnosu na svoj prosječni mjesečni broj shoppera. Konzum pritom ima najveći porast broja shoppera u uskrsnom mjesecu. Svih pet vodećih trgovaca u travnju 2020. povećava i vrijednost košarice, s tim da Konzum i Interspar imaju najveći rast vrijednosti košarice. Male trgovine i specijalizirane trgovine slabije od ostalih koriste svoj potencijal u tom razdoblju. NTL u tom razdoblju, za razliku od ostalih, značajno povećava frekvenciju kupovine.
Izdvojili smo 50 destinacijskih kategorija koje značajno rastu u vrijeme Uskrsa. Vrijednost tih kategorija u travnju 2019. raste u prosjeku 29% u odnosu na njihovu prosječnu mjesečnu vrijednost u 2019. godini. Pritom najveći rast vrijednosti u uskrsnom mjesecu bilježe delikatesna riba, čokolada za kuhanje, konzervirano voće, šunka, gotovi kolači, sredstva za čišćenje stakla, slatko vrhnje, instant-puding, majoneza, dodaci za pripremu kolača. Ovih 10 navedenih kategorija kumulativno povećavaju svoju vrijednost za 56% u uskrsnom razdoblju.