DARKO SVIBANJ

Hendal: Ključna je prepoznatljivost brandova

ANALIZA SREDSTAVA ZA ČIŠĆENJE

Vodič kroz kategoriju

13.02.2020

Citrus je preferirani miris sredstava za čišćenje (41,4%), dok su nešto manje popularni lavanda (27,8%) i original (18,2%). Ostale mirise preferira 5% i manje kućanstava.

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koja sve sredstva za čišćenje koristite u svom kućanstvu?
2. Kojom vrstom sredstava najčešće čistite dom?
3. Koristite li češće tekuća sredstva s raspršivačem ili bez raspršivača?
4. Koji vam je miris sredstava za čišćenje najdraži?
5. Koristite li radije proizvode poznatih ili trgovačkih marki?

Najviše korištena vrsta sredstava za čišćenje su ona za čišćenje WC-a, koje koristi 83,9% kućanstava. Nešto manji broj kućanstava koristi sredstva za čišćenje stakla (73,3%). U podjednakoj mjeri se koriste sredstva za uklanjanje kamenca (56,8%), masnoća (54,2%), dezinfekcijska (52,1%) i univerzalna sredstva (51,4%) te sredstva za čišćenje pećnice (49,3%). U manjem broju kućanstava koriste se sredstva za čišćenje drva i namještaja (33,3%) te parketa ili laminata (32,8%). Najmanje kućanstava koristi sredstva za pranje tepiha ili tapisona (15,5%).

Kad se pogleda tip korištenog sredstva za čišćenje, u većini kućanstava se najčešće koriste tekuća sredstva (82,2%). Značajno se manje koriste vlažne maramice (10,7%), gel (4,9%) i pjena (2,2%). Oni koji koriste tekuća sredstva za čišćenje, u najvećem broju koriste sredstva s raspršivačem (81%), dok se manji broj odlučuje na korištenje sredstava bez raspršivača (16,7%).

Citrus je preferirani miris sredstava za čišćenje (41,4%), dok su nešto manje popularni lavanda (27,8%) i original (18,2%). Ostale mirise preferira 5% i manje kućanstava.

Pri kupnji sredstava za čišćenje većina kućanstava okreće se brandiranim proizvodima (63,4%), dok se u manjem broju kućanstava preferiraju proizvodi trgovačkih marki.