DARKO SVIBANJ

Nielsen: Rast svih segmenata

ANALIZA PROIZVODA ZA ČIŠĆENJE

Vodič kroz kategoriju

13.02.2020

Univerzalna sredstva čine najveći segment unutar kategorije s više od 60% udjela u vrijednosnoj i komadnoj prodaji.

U posljednjih godinu dana, zaključno s listopadom 2019. godine grupa proizvoda za čišćenje zabilježila je rast i vrijednosne i komadne prodaje. Svi segmenti bilježe rast osim abrazivnih sredstava, koja bilježe blagi pad i vrijednosne i komadne prodaje.

Univerzalna sredstva čine najveći segment unutar kategorije s više od 60% udjela u vrijednosnoj i komadnoj prodaji. Nešto veći vrijednosni udio od komadnog ostvaruju Ostala razna sredstva za čišćenje kućanstva (proizvodi za odčepljivanje odvoda, sredstva za čišćenje namještaja te sredstva za uklanjanje plijesni) s 12% vrijednosnog udjela u usporedbi s 8% komadnog udjela.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 54% proizvoda za čišćenje pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 46% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe proizvoda za čišćenje.