DARKO SVIBANJ

AdScanner: Oglasom do vodeće pozicije

ANALIZA PROIZVODA ZA ČIŠĆENJE U KUĆANSTVU

Vodič kroz kategoriju

13.02.2020

Brandovi koji su se oglašavali s najvećim brojem emitiranja ujedno su ostvarili i najveći udio XRP-a.

U 2019. godini kategorije s najvećim brojem emitiranih oglasa te ujedno i najviše ostvarenih XRP-a su trgovački lanci i hrana. Kategorija proizvoda za čišćenje u kućanstvu nalazi se među kategorijama s najnižim udjelom emitiranih oglasa. . Unutar same kategorije proizvoda za čišćenje najveći udio emitiranih oglasa od čak 58% otpada na proizvode za čišćenje wc-a.

Kod ove kategorije zanimljivo je pratiti oglašavanje po mjesecima gdje je vidljivo da oglašivači pristupaju kategoriji sezonalno pa tako najveći broj oglasa plasiraju u periodu od travnja do srpnja. Čak 62% ukupnog broja emitiranih oglasa otpada na ovo razdoblje.

Ako promatramo oglašivače unutar ove kategorije, najviši udio XRP-a ostvario je Unilever (31%), zatim Henkel (29%) te Bolton (13%). Brandovi koji su se oglašavali s najvećim brojem emitiranja te su ujedno ostvarili i najveći udio XRP-a su Domestos i Bref.

O AdScanneru

AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja Adscannera danas koristi više od 50 klijenta u 5 EU država a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programski shema pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.

AdScanner istraživanje gledanosti kontinuirano se provodi na panelu od 1000 kućanstva koji predstavljaju 720 000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj te jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTLKockica, CMC, SPTV).
XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.