U ovom broju posvetit ćemo se ispijanju kave i napitaka od kave na tržištima Zapadnog Balkana. Grafovi prikazuju podatke za 5 država te ukazuju na sličnosti i razlike među korisnicima kave i napitaka od kave.
Podaci iz TGI istraživanja, koje za Zapadni Balkan provodi Institut za istraživanje tržišta i medija Mediana, pokazuju da je najveći postotak korisnika kave i napitaka od kave u Makedoniji, gdje je 89,3% stanovnika konzumiralo neki napitak od kave u posljednjih godinu dana. Slijede stanovnici Srbije s 87,5%, zatim stanovnici BiH s 86,1%, stanovnici Hrvatske 84,8% i Slovenije s 83,8%.
Ako analiziramo osnovno demografsko obilježje konzumenata kave i napitaka od kave po državama, zaključuje se da među konzumentima nema nekih značajnih razlika – konzumenti su ravnomjerno podijeljeni po spolu.
Kada je riječ o kupovnim navikama konzumenata kave i napitaka od kave na BiH konzumente prilikom kupnje utjecaj imaju poznate osobe. Konzumentima iz Hrvatske oglašavanje pomaže obaviti najbolju kupnju, dok konzumenti kave i napitaka od kave iz Makedonije često kupuju nove proizvode kako bi ih isprobali. Slovenskim konzumentima kupnja putem interneta olakšava život, a konzumenti iz Srbije vole kupovati poklone.
Pogledamo li važne događaje u životu za koje konzumenti kave i napitaka od kave očekuju da će im se dogoditi u idućih godinu dana, vidimo da hrvatski konzumenti planiraju kupnju automobila. Konzumenti kave i napitaka od kave u BiH i Makedoniiji planiraju promjenu posla, a konzumenti u Sloveniji i Srbiji planiraju veliku renovaciju kuće/stana.
• Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u području marketinga, medija i istraživanja javnog mnijenja, danas smo u prilici nuditi kompletnu uslugu istraživanja, počevši od identifikacije problema pa sve do detaljnijih analiza, interpretacije podataka i savjetovanja. Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992.
• Target Group Index jedan je od rijetkih multifunkcionalnih alata koji je namijenjen suvremenim tvrtkama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako analizirati, kako svoje postojeće i potencijalne potrošače, tako i potrošače konkurencije, te jako precizno definirati strategije i smjernice marketinškog oglašavanja.