DARKO SVIBANJ

Nielsen: Crni napitak u prevlasti

Vodič kroz kategoriju

10.12.2019

Moderni formati, u koje ulaze hipermarketi (>2500m2) i supermarketi (301-2500m2), prodaju najviše toplih napitaka, i to više od polovice ukupne količinske prodaje (64%).

Grupa kategorija Topli napitci obuhvaća kategorije kave, čaja i kakaa. Uključuje mljevenu kavu, kavu u zrnu, instant-kavu, capuccino 2u1, 3u1, instant-čajeve, voćne, biljne i funkcionalne čajeve, zeleni i crni čaj, kakao u prahu, čokoladu u prahu te instant-kakao za pripremu milkshakea.
Grupa kategorija Toplih napitaka u posljednjih godinu dana (od siječnja 2018. – do prosinca 2018.) zabilježila je pad količinske prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Moderni formati, u koje ulaze hipermarketi (>2500m2) i supermarketi (301-2500m2), prodaju najviše toplih napitaka, i to više od polovice ukupne količinske prodaje (64%). Trgovine mješovitom robom (<300m2), odnosno tradicionalni formati trgovina nose manji udio, 35% količinske prodaje, dok kroz convenience kanal, u koji pripadaju kiosci i trgovine na benzinskim postajama, odlazi 0,7% ukupne količinske prodaje cijele kategorije.

Najveći udio ima kava, s 89% udjela u količinskoj prodaji i 84% u vrijednosnoj prodaji. Po količinskom udjelu slijedi kakao sa 6% udjela, a zatim čaj s 4%.
Kada promatramo udjele u vrijednosnoj prodaji, na drugom se mjestu nalaze čajevi s 13% udjela, a iza njih je kakao s 4%.