Ako promatramo navike milenijalaca, u pivskoj su kategoriji najuspješniji Kaufland i Konzum, a u kobasicama za roštilj Lidl.
GfK Consumer Panel kontinuirano u Hrvatskoj prati kupnje za potrebe kućanstava posljednjih 19 godina. Na ulasku u sezonu roštilja, analizirali smo kupovne obrasce u kategoriji piva i kobasica za roštilj u razdoblju siječanj – studeni 2018.
Za svoje potrebe pivo su kupila 1,2 milijuna kućanstava, dok je 1,1 milijun kupio kobasice za roštilj. Afinitet milenijalaca u obje je kategorije ispod prosjeka u odnosu na prosječnog shoppera.
Pivo se pojavljuje u 4,1% svih košarica, a kobasice za roštilj u 2% svih košarica. Pritom Kaufland i Lidl imaju najveću incidenciju piva u košarici, dok Plodine i Lidl imaju najveću incidenciju kobasica za roštilj. Konzum i Kaufland s visokim SOW indeksima najuspješnije koriste potencijal pivske kategorije, dok Plodine najuspješnije koriste potencijal kategorije kobasica za roštilj. Ipak, ako promatramo navike milenijalaca, u pivskoj kategoriji najuspješniji su Kaufland i Konzum, a u kobasicama za roštilj Lidl.
Objašnjenje pojmova:
Incidencija u košarici – omjer košarica u kojima je kupljena analizirana kategorija i ukupnog broja FMCG košarica
Share of Wallet indeks – Share of Wallet analizirane kategorije vs. Share of Wallet na FMCG total.
Neke kategorije prirodno se vežu u košarici. Tako npr. pivo postaje dio iste misije unutar koje se kupuju i druge kategorije pića. Pivo se također veže uz sladoled, slani snack, začine. Šansa da ćemo kobasice za roštilj pronaći u košarici kad je kupljeno pivo, veća je 2,3 puta u odnosu na šansu da ćemo kobasice za roštilj pronaći u prosječnoj nasumično odabranoj FMCG košarici.
O istraživanju: Prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednjih 19 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.