DR OETKER STUDENI
KERMAN

GfK: Pet brandova zauzima 66% vrijednosnog tržišta

sredstva za čišćenje

Vodič kroz kategoriju

12.02.2019

GfK Consumer Panel donosi pregled kupovnih navika u 2017. i 2018. bilježeći pad volumena u kupnjama za potrebe kućanstva univerzalnih sredstava za čišćenje i sredstva za čišćenje WC školjke.

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme. Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju siječanj – studeni 2018. u odnosu na siječanj – studeni 2017. te uvidjeli da su univerzalna sredstva za čišćenje i sredstva za čišćenje WC školjke zabilježila pad volumena u kupnjama za potrebe kućanstva.

Univerzalna sredstva za čišćenje kupuje milijun kućanstava (6% više u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije). Učestalost kupnje bilježi pad (-11%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Ajax, Arf, Cif, Cillit Bang i Domestos zauzimaju 66% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu visokih je 51% i bilježi blagi rast. Sanytol je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2018. Brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera (oni koji kupuju isključivo taj brand) je Domestos. Lojalnost trgovačkim markama je smanjena na 29%. Kada je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, KTC, Interspar i Tommy bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.

Sredstva za čišćenje WC školjke kupuje 500 tisuća kućanstava (3% više u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije). Učestalost kupnje je padu (-10%). Pet vodećih brandova u kategoriji (abecednim redom): Arf, Bref, Duck, WC Net i W5 zauzimaju 71% vrijednosnog tržišta. Lojalnost vodećem brandu je visokih 54%, ali bilježi smanjenje. Arf je brand s najvećim rastom lojalnosti u 2018., a WC Net brand s najvećim brojem ekskluzivnih shoppera (oni koji kupuju isključivo taj brand). Lojalnost trgovačkim markama visokih je 67%, uz zabilježeni rast lojalnosti. Kad je u pitanju lojalnost shoppera određenom trgovačkom lancu, Konzum i Kaufland bilježe najveći rast lojalnosti u kategoriji.

Objašnjenje pojmova:

Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).