Najveći trend sljedeće godine vjerojatno će biti nastavak brzih i radikalnih promjena u industriji hrane i pića.
Na početku 2019. donosimo vam neke od glavnih promjena koje smo uočili na globalnom tržištu maloprodaje tijekom 2018. godine. Istodobno predstavljamo pet ključnih trendova koji će, prema očekivanjima, oblikovati i razvijati globalno tržište u idućih 12 mjeseci i dalje.
Vjerujemo da će u 2019. trgovci i brandovi uvesti niz inicijativa i provesti sljedeće trendove:
• Podaci diktiraju put
• Dobro je činiti dobro
• Seamless stores
• Pomozi mi da budem zdrav
• Anywhere, anytime.
Podaci diktiraju put
Godine 2019. оčekujemo da će više trgovaca upotrebljavati grupe podataka o kupcima, umjetnu inteligenciju (Artificial intelligence – AI) i strojno učenje na razini trgovina kako bi povećali prihode i zadovoljstvo kupaca.
Retaileri koriste sve više podataka o tome što se prodaje, tko i gdje kupuje, što će im pomoći u donošenju odluka na temelju detaljnih informacija. Neke će odluke biti donesene isključivo putem umjetne inteligencije.
Da bi se umjetna inteligencija iskoristila na pravi način, trgovci i proizvođači trebat će više nego ikada dijeliti podatke i zajedno raditi na inicijativama usmjerenima na kupce.
Primjerice, američki Kroger može mjeriti utjecaj digitalnih programa i oglašavanja putem kupnje. Trgovac pruža te podatke tvrtkama koje uz njih ulažu.
Dobro je činiti dobro
Vjerujemo da će retaileri i brandovi tijekom iduće godine tražiti veću diferencijaciju i više standarde za teme održivosti. Nastojat će pokazati da imaju snažne vrijednosti i da su dobra djela jednako važna kao i profit.
Sljedeći val inovativnih i vodećih trgovaca i brandova ide korak dalje u utjecaju na okolinu i životnu sredinu. Primjerice, do 2025. M&S namjerava biti vodeći svjetski trgovac u privlačenju te podržavanju potrošača u održivom načinu života.
Trgovci i brandovi postavit će kao svoj cilj da pozitivno utječu na okolinu i društvo. To će biti prekretnica kad je riječ o njihovom imidžu u javnosti, što će pomoći u stvaranju lojalnosti.
Seamless stores
Fizička trgovina i dalje ima prednosti nad online kanalima kad je riječ o tome da kupci mogu osobno odabrati proizvode i kupovati impulzivno te trenutno osjetiti zadovoljstvo pri kupnji.
Očekujemo da će trgovine povećati svoju prednost i putem online kanala te dodati neke svoje specifičnosti. Primjerice, omogućiti kupcima da uz pomoć tehnologije lakše pronađu tražene proizvode, da imaju priliku dobiti više informacija o proizvodima i primati nagrade i promocije.
Trgovci će inovirati uz pomoć tehnologije kako bi pomogli shopping putovanju, osobito kako bi poboljšali upravljanje zalihama i učinili kupnju bržom i jednostavnijom.
Sam’s Club Now, SAD
Taj novi koncept omogućuje trgovcu da testira najnovija tehnološka dostignuća i prilagodi raspored u trgovini. Pod nazivom Wayfinding and navigation krije se jedna od novih značajki mobilne aplikacije. Upotrebom glasovnog pretraživanja u kombinaciji s navigacijskim funkcijama, pojavit će se mapa na pametnom telefonu koja će kupca dovesti do željenog proizvoda.
Pomozi mi da budem zdrav
Većina kupaca teži tome da jede zdravo i živi dobro, no te se težnje uvijek ne pretoče u djela.
Vjerujemo da će kupci biti sve osvješteniji o pitanju zdravlja, a trgovcima i njihovim dobavljačima bit će sve veći prioritet da ih podrže u tome da izgledaju dobro i da se tako osjećaju. Očekujemo da će trgovci biti aktivniji na području obrazovanja, informiranja i nagrađivanja kupaca koji njeguju zdraviji život. Oni će pozitivno poticati i posredno predlagati načine kojima će kupce blago usmjeravati prema zdravijem životnom stilu.
Primjerice, Migros u Turskoj kao preporuku nudi kupcima personalizirane popuste na namirnice koje su im potrebne za zdraviji život.
Anywhere, anytime
Očekujemo da će se tijekom 2019. godine pojaviti nova inovativna rješenja za društvenu trgovinu. Društvena trgovina je dio e-trgovine, koja uključuje društvene mreže, online medije koji podržavaju društvene interakcije i korisničke doprinose u internetskoj prodaji proizvoda i usluga. Ukratko, društvena trgovina je korištenje društvenih mreža za e-trgovinu.
Trgovci i dobavljači ponudit će ciljane marketinške strategije i nove načine kako bi online kupnje bile društvenije, neposrednije i ugodnije. Kupnja će postati neprekidna i sveprisutna. Ljudi više neće morati posjetiti određenu online trgovinu. Naime, dok budu gledali slike, videozapise ili televiziju, moći će jednostavno dodavati te proizvode u košaricu za kupnju.
Facebook je pokrenuo Marketplace u Singapuru, gdje pojedinci mogu kupiti i prodavati proizvode. C2C (consumer to consumer – kupac kupcu) trgovina ključna je komponenta u društvenoj shopping mješavini u mnogim azijskim zemljama.
Zaključak
Najveći će trend sljedeće godine vjerojatno biti nastavak brzih i radikalnih promjena u industriji hrane i pića. Tehnologija će omogućiti promjenu, a promjene će biti potaknute povećanim očekivanjima kupaca.
Možete li održati korak ili čak predvoditi na tom putu? Možete li stvoriti bolja i nova rješenja kako bi kupcima pružili što žele, čak i prije nego što to požele?
Ako možete, mogli biste postići izuzetno pozitivne rezultate – više kupaca, veću prodaju i rast lojalnosti.