DR OETKER STUDENI
KERMAN

Uvjek tu - jedni za druge

društveno odgovorno poslovanje

Analize

05.12.2018

Blagdani su doba kad DOP kampanje dolaze najviše do izražaja, kreiraju pozitivnu poslovnu klimu, pomažu drugima te podižu ekološku svijest.

Nadolazeći su blagdani bili vrlo poticajni za trgovačke lance u Hrvatskoj. Konzum bilježi velik broj aktivnosti vezanih uz društveno odgovorno poslovanje. Jednoj je cilj pomoći SOS Dječjem selu Hrvatska prigodnom prodajom ukrasnog papira, vrećica i kartica-čestitki za poklone. Od svakog kupljenog proizvoda Konzum će jednu kunu donirati djeci u SOS Dječjem selu Hrvatska. U drugoj kampanji, Mastercarda i Konzuma, donirat će se dio iznosa od svake transakcije provedene Mastercard i Maestro karticama u Konzumu od 1. do 24. prosinca, a donaciju će u jednakom omjeru uručiti Udruženju Djeca prva, za pružanje pomoći socijalno ugroženim obiteljima u Hrvatskoj s djecom predškolske i školske dobi te UN-ovom Svjetskom programu za hranu u svrhu osiguravanja školskih obroka u Ruandi.

Zanimljivo je spomenuti kako se Konzum istaknuo i u pogledu doniranja hrane osvojivši u Bruxellesu nagradu Najdonator doniravši hranu u vrijednosti 3.178.000 kuna, što je gotovo 30 % od svih donacija u 2017 pokazujući koliko je bitno ne bacati hranu . Odgovornost Konzuma prema zaposlenicima je povezana i s povećanjem Božićnica za čak 50%, što je rezultiralo time da će svaki zaposlenik dobiti 1500 kn i 600 kn za njihovu djecu uz prigodne poklon pakete. Dobar primjer kako kad se radi o DOP-u treba razmišljati unutar i izvan vlastite kompanije.

U vrijeme božićnih i novogodišnjih proslava često se popiju i veće količine alkohola pa su tako Spar Hrvatska i Konzum u suradnji s Udruženjem proizvođača piva, slada i hmelja HGK, a u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva ponovno aktivirali kampanju Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne.

Glavno načelo kojim se Kaufland već godinama vodi u svojim DOP aktivnostima je – Djela, ne riječi. Neki od takvih projekata imaju za cilj pomoći najpotrebitijima u društvu, ali i podići svijest o važnosti zaštite okoliša i klime te o pitanjima održivog asortimana i društvenog angažmana. Među takvim društveno odgovornim aktivnostima, Kaufland ističe dugogodišnju suradnju s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije kojemu je samo ove godine, od 1. siječnja do 30. rujna 2018., donirao prehrambene proizvode u vrijednosti višoj od 1.000.000 kuna. Tu je i dugotrajna suradnja s Hrvatskim Crvenim križem te SOS Dječjim selom, ali i s UNICEF-om, kao i s brojnim drugim udrugama kojima Kaufland ustupa mjesto u svojim trgovinama za promociju njihovih humanitarnih aktivnosti ili ih donira. Taj trgovački lanac samostalno osmišljava i provodi projekte te u njih želi uključiti što više gradova i mjesta diljem Hrvatske. Kaufland se ističe po tome što u takve aktivnosti želi uključiti svoje zaposlenike i pomoći zajednici. Za njih organiziraju i dane volontiranja, a ove su godine volontirali na više od 40 lokacija u sklopu Zelenog dana tijekom kojeg su uređivali zelene površine. S obzirom na da su pred nama blagdani – Kaufland je pokrenuo veliki božićni projekt u kojem planira donirati gotovo 200.000 kuna različitim udrugama diljem zemlje. Zaposlenici su sami predložili udruge ili organizacije kojima bi htjeli pomoći, a u svakoj poslovnici nude se 3 udruge na izbor. Konačan izbor pada na kupce jer će oni pomoću glasačkog listića na blagajni od 6. do 24. prosinca moći glasovati za svog favorita u svome gradu. Udruge s najvećim brojem glasova kupaca, Kaufland će donirati s 5.000 kuna; po jednu udrugu za svaku poslovnicu! Kampanja je prigodno nazvana: Djela, ne riječi, zajednicu usreći!

DOP je u velikoj mjeri sastavni dio poslovanja naših trgovačkih lanaca u FMCG sektoru, što nam je dodatni poticaj da ih pratimo.

Na najmlađe su u predblagdansko vrijeme mislili i KTC i Henkel koji su na Sv. Nikolu odlučili razveseliti križevačku Udrugu Maslačak i njihove članove.

dm je odlučio izmijeniti koncept Black Fridaya i 23. studenoga uveo je Giving Friday te je, zahvaljujući velikom odazivu kupaca, osigurao donaciju u iznosu od 86.146 kuna, što je iznos prikupljen doniranjem 1 kn za UNICEF-ov projekt Svako dijete treba obitelj.

Kod ekoloških aktivnosti moramo spomenuti Lidl i kampanju nazvanu Naša najveća plastična operacija kojoj je cilj smanjiti uporabu ambalažnog materijala i održivo zbrinjavati namirnice u privatnoj robnoj marki.

Ovi zanimljivi primjeri pokazuju kako dobra volja za pokretanje aktivnosti DOP-a može doći iz različitih smjerova.