Blagdani su doba kad DOP kampanje dolaze najviše do izražaja, kreiraju pozitivnu poslovnu klimu, pomažu drugima te podižu ekološku svijest.
Nadolazeći su blagdani bili vrlo poticajni za trgovačke lance u Hrvatskoj. Konzum bilježi velik broj aktivnosti vezanih uz društveno odgovorno poslovanje. Jednoj je cilj pomoći SOS Dječjem selu Hrvatska prigodnom prodajom ukrasnog papira, vrećica i kartica-čestitki za poklone. Od svakog kupljenog proizvoda Konzum će jednu kunu donirati djeci u SOS Dječjem selu Hrvatska. U drugoj kampanji, Mastercarda i Konzuma, donirat će se dio iznosa od svake transakcije provedene Mastercard i Maestro karticama u Konzumu od 1. do 24. prosinca, a donaciju će u jednakom omjeru uručiti Udruženju Djeca prva, za pružanje pomoći socijalno ugroženim obiteljima u Hrvatskoj s djecom predškolske i školske dobi te UN-ovom Svjetskom programu za hranu u svrhu osiguravanja školskih obroka u Ruandi.
Zanimljivo je spomenuti kako se Konzum istaknuo i u pogledu doniranja hrane osvojivši u Bruxellesu nagradu Najdonator doniravši hranu u vrijednosti 3.178.000 kuna, što je gotovo 30 % od svih donacija u 2017 pokazujući koliko je bitno ne bacati hranu . Odgovornost Konzuma prema zaposlenicima je povezana i s povećanjem Božićnica za čak 50%, što je rezultiralo time da će svaki zaposlenik dobiti 1500 kn i 600 kn za njihovu djecu uz prigodne poklon pakete. Dobar primjer kako kad se radi o DOP-u treba razmišljati unutar i izvan vlastite kompanije.
U vrijeme božićnih i novogodišnjih proslava često se popiju i veće količine alkohola pa su tako Spar Hrvatska i Konzum u suradnji s Udruženjem proizvođača piva, slada i hmelja HGK, a u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva ponovno aktivirali kampanju Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne.
Glavno načelo kojim se Kaufland već godinama vodi u svojim DOP aktivnostima je – Djela, ne riječi. Neki od takvih projekata imaju za cilj pomoći najpotrebitijima u društvu, ali i podići svijest o važnosti zaštite okoliša i klime te o pitanjima održivog asortimana i društvenog angažmana. Među takvim društveno odgovornim aktivnostima, Kaufland ističe dugogodišnju suradnju s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije kojemu je samo ove godine, od 1. siječnja do 30. rujna 2018., donirao prehrambene proizvode u vrijednosti višoj od 1.000.000 kuna. Tu je i dugotrajna suradnja s Hrvatskim Crvenim križem te SOS Dječjim selom, ali i s UNICEF-om, kao i s brojnim drugim udrugama kojima Kaufland ustupa mjesto u svojim trgovinama za promociju njihovih humanitarnih aktivnosti ili ih donira. Taj trgovački lanac samostalno osmišljava i provodi projekte te u njih želi uključiti što više gradova i mjesta diljem Hrvatske. Kaufland se ističe po tome što u takve aktivnosti želi uključiti svoje zaposlenike i pomoći zajednici. Za njih organiziraju i dane volontiranja, a ove su godine volontirali na više od 40 lokacija u sklopu Zelenog dana tijekom kojeg su uređivali zelene površine. S obzirom na da su pred nama blagdani – Kaufland je pokrenuo veliki božićni projekt u kojem planira donirati gotovo 200.000 kuna različitim udrugama diljem zemlje. Zaposlenici su sami predložili udruge ili organizacije kojima bi htjeli pomoći, a u svakoj poslovnici nude se 3 udruge na izbor. Konačan izbor pada na kupce jer će oni pomoću glasačkog listića na blagajni od 6. do 24. prosinca moći glasovati za svog favorita u svome gradu. Udruge s najvećim brojem glasova kupaca, Kaufland će donirati s 5.000 kuna; po jednu udrugu za svaku poslovnicu! Kampanja je prigodno nazvana: Djela, ne riječi, zajednicu usreći!
Na najmlađe su u predblagdansko vrijeme mislili i KTC i Henkel koji su na Sv. Nikolu odlučili razveseliti križevačku Udrugu Maslačak i njihove članove.
dm je odlučio izmijeniti koncept Black Fridaya i 23. studenoga uveo je Giving Friday te je, zahvaljujući velikom odazivu kupaca, osigurao donaciju u iznosu od 86.146 kuna, što je iznos prikupljen doniranjem 1 kn za UNICEF-ov projekt Svako dijete treba obitelj.
Kod ekoloških aktivnosti moramo spomenuti Lidl i kampanju nazvanu Naša najveća plastična operacija kojoj je cilj smanjiti uporabu ambalažnog materijala i održivo zbrinjavati namirnice u privatnoj robnoj marki.
Ovi zanimljivi primjeri pokazuju kako dobra volja za pokretanje aktivnosti DOP-a može doći iz različitih smjerova.