DR OETKER STUDENI
KERMAN

Cijenimo blagodat fermentiranih proizvoda

istraživanje

Vodič kroz kategoriju

02.10.2018

Tek 0,3% građana navodi kako uopće ne konzumira mliječne proizvode.

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:

  1. Koje sve mliječne proizvode konzumirate?
  2. Koju vrstu mlijeka najčešće konzumirate?
  3. Koju vrstu jogurta najčešće konzumirate?
  4. Koju vrstu vrhnja najčešće konzumirate?

Među mliječnim proizvodima, najveći udio građana konzumira jogurt, kiselo mlijeko i slične proizvode (90,1%), nakon čega slijede mlijeko (84,7%), vrhnje (84,3%), svježi (meki) sir (84%), tvrdi sir (82,9%) i na kraju različiti namazi (79,9%). Tek 0,3% građana navodi kako uopće ne konzumira mliječne proizvode.

Najveći udio konzumenata mlijeka najčešće pije trajno mlijeko (74,2%), dok svježe mlijeko najčešće pije 19,8% konzumenata. Tek manji udio konzumenata mlijeka navodi kako najčešće piju posebne vrste mlijeka poput mlijeka s povećanim udjelom bjelančevina (2,3%), mlijeka s dodatkom minerala i vitamina (2,0%), mlijeka sa smanjenim udjelom laktoze (1,3%) ili aromatizirano mlijeko (0,4%).

Konzumenti jogurta najčešće preferiraju obični tekući jogurt (49,8%). Slijede ga obični čvrsti jogurt (14,7%) i jogurt s dodatkom probiotika (11,7%). Grčki jogurt preferira 6,8% konzumenata, a voćni tekući jogurt 6% konzumenata. Ostale vrste jogurta preferira manje od 10% konzumenata.

Kad ih se upita koju vrstu vrhnja najčešće konzumiraju, konzumenti najčešće navode obično kiselo vrhnje (62,8%), na drugomu mjestu nalazi se vrhnje za kuhanje (20,3%), dok tek manji udio najčešće konzumira mileram (9,5%), vrhnje za šlag (4%) i vrhnje za kavu (3,3%).