DR OETKER STUDENI
KERMAN

Retro edicija za 190 godina Jamnice

povijest branda

Analize

13.11.2018

U čast velikom jubileju, Jamica je u 2018. na tržište izašla sa 6 stilski različitih etiketa retro edicije inspiriranih dugom poviješću.

Vrijeme je neumoljiv sudac i njegov test prolaze samo najbolji, čemu je dokaz i velika obljetnica koju ove godine slavi najpopularnija gazirana mineralna voda u Hrvatskoj. Riječ je, naravno, o Jamnici, čiji su mjehurići na svoj dalek put krenuli još u 18. stoljeću da bi kroz turbulentna povijesna zbivanja izašli još snažniji i do današnjih dana iznjedrili 190 godina tradicije kakva se rijetko pronalazi, ne samo u domaćim nego i u svjetskim okvirima.

Svevremenska voda za svaku priliku

Kada je i kako sve krenulo? Nakon što ju je carica Marija Terezija još 1772. godine uvrstila u registar bečkog dvora, 1828. počela je i komercijalna proizvodnja Jamnice koja se, uz uvođenje sve naprednijih tehnologija i prilagodbu društvenim promjenama, održala do danas. Njeni brojni benefiti i osvježavajući okus pozicionirali su je na listu najuspješnijih domaćih proizvoda koji su s vremenom postali sastavni dio društvenog i javnog života Hrvatske.

Dok je kvaliteta njenog mineralnog sastava kroz desetljeća ostajala postojana, mijenjali su se dizajn etiketa i ambalaže. Danas tako na policama trgovina možemo pronaći od već tradicionalne jednolitarske Jamnice u staklenoj ambalaži, preko praktičnih PET pakiranja od 0,5 litre i 1 litre do nešto veće 1,5 litre. No, s njenim licima nisu se mijenjale i navike potrošača, koji su u Jamnici pronašli odličnog suputnika za svaku priliku, od velikih događanja poput vjenčanja i proslave blagdana, preko obiteljskih druženja uz maštovite koktele i tradicionalne gemište pa sve do malih svakodnevnih rituala kao što je ispijanje jutarnje kave.

U povodu velikog jubileja, Jamnica je na tržište plasirala šest stilski različitih etiketa, inspiriranih dugom poviješću proizvodnje mineralne vode. Riječ je o retro ediciji kojom Jamnica poručuje da je ostala s potrošačima u svim važnim trenucima i pakiranjem se prilagođavala navikama i željama svojih kupaca. Obilježavanjem 190 godina proizvodnje najomiljenije prirodne mineralne vode u Hrvatskoj, 2018. podsjeća se na sve uloge Jamnice tijekom desetljeća zbog kojih je postala piće za sve generacije.

Kako je to izgledalo kroz povijest:

1772.

Kemijska analiza potvrđuje kvalitetu

Carica Marija Terezija dala je uzorke Jamnice na kemijsku analizu te je iste godine uvrštena u registar mineralnih voda. Potom je 1777. godine Heinrich Johann von Grantz (donjoaustrijski vladin savjetnik) analizu objavio u svojoj knjizi.

1828.

Napunjene prve boce namijenjene tržištu

Započinje osmišljeni razvoj korištenja Jamnice te su napunjene prve boce namijenjene tržištu.

1829.

Započinje proizvodnja i distribucija

U 1829. godini napunjeno je čak 5000 boca Jamnice.

1830.

Širenje djelatnosti

U Jamnici je započelo djelovanje kupališta i lječilišta koje će biti u funkciji sve do 1870. godine. Iste godine napunjene su 14.333 boce.

1852.

Nova zgrada lječilišta

Izgrađena je nova zgrada za lječilište, rad poznatoga zagrebačkog graditelja Janka Jambrišaka.

1863.

Poznati u lječilištu

Tijekom 1863. i 1864. u lječilištu je boravio i Josip Juraj Strossmayer, a znali su navraćati i hrvatski političar Ante Starčević i Augustin Harambašić koji je tada napisao i najpoznatiji slogan „Tko Jamničku vodu pije rado – taj će imat život dug i srce mlado“.

1899.

Prve promjene vlasništva

Krajem 19. stoljeća Jamnica je prodana Vilimu Lovrenčiću koji je 1899. modernizirao punionicu i organizirao prodaju koristeći oglase, plakate i reklame u tisku.

1932.

Ulaganje i modernizacija

Godine 1932. sagrađeno je novo crpilište na modernim principima.

1961.

Obnovljena proizvodnja

Početkom 2. svjetskog rata proizvodnja Jamnice zamire te se obnavlja 1961. godine kada izvore preuzima Agrokombinat iz Zagreba.

1973.

Novo vrelo – Janino

U ovoj godini izbušeno je novo vrelo – Janino vrelo.

1992.

Agrokor većinski vlasnik

Krajem prosinca 1992. poduzeće je pretvoreno u dioničko društvo čiji većinski vlasnik postaje Agrokor. Ne čekajući, Agrokor d.d. odmah započinje obnavljati pogone uništene tijekom Domovinskog rata.

1994.

Nova ambalaža

Već 1994. investira se u novu liniju za punjenje, a počelo je i punjenje Jamnice u originalnu PET bocu od 1,5 L.

1996.

Još nove ambalaže

Ponovno u srpnju, ali sada 1996., započelo je punjenje proizvoda Jamnice u PET boce od 0,5 L. Krajem iste godine napunjena je 100-milijunta boca u jednoj godini.

2001.

Kapaciteti se povećavaju

Krajem 2001. postignut je rekord u proizvodnji kada je 28. 12. napunjena 200-milijunta litra Jamnice u jednoj godini.

2006.

Novi vizualni identitet Jamnice

Sredinom 2006. predstavljen je novi vizualni identitet Jamnice. Iste godine u punionici Sv. Jana započinje punjenje prirodne mineralne vode Jana u staklenu ambalažu namijenjenu ugostiteljstvu.

2007.

Jamnica donosi inovacije na tržište

Krajem travnja 2007. Izlazi na tržište s novom staklenom bocom od 1 L zajedno s novom rasklopivom nosiljkom (tzv. split box) koja predstavlja novost na hrvatskom tržištu.

2017.

Nova ambalaža

U proljeće 2017. tržištu je predstavljen novi format – 1 L PET koja je i dizajnom i pakiranjem namijenjena mlađim osobama.

2018.

Nove etikete

U proljeće 2018. predstavljena nova kampanja i povodom 190 godina postojanja u čast ovom velikom jubileju Jamnica je na tržište izašla sa 6 stilski različitih etiketa retro edicije inspiriranih dugom poviješću.

Obilježavanjem 190 godina proizvodnje najomiljenije prirodne mineralne vode u Hrvatskoj, 2018. podsjeća se na sve uloge Jamnice tijekom desetljeća zbog kojih je postala piće za sve generacije.

Jamnica – u svakom trenutku

U jubilarnoj godini Jamnica je vratila pjesmu te su uz televizijsku reklamu Jamnice mnogi uz nju i zaplesali. Veseli tonovi nove reklamne kampanje Jamnice pod sloganom „Jamnica – od 1828. u svakom trenutku“ podsjećaju na to da već 190 godina mineralna voda Jamnica svojom kvalitetom i tradicijom donosi radost u naš dom, a svojim jedinstvenim okusom osvaja generacije zaljubljenika u njezine mjehuriće.