Čak 67% Hrvata u dobi od 15 do 64 godine ponekad jede bombone. U populaciji to predstavlja brojku od 1.914.029 ljudi.
Bombon je zapravo slatkiš izrađen od koncentrirane mješavine šećera i vode, s dodatkom boja i aroma. Ime mu dolazi od francuske riječi bonbon, a označava doslovno nešto dobro. Danas na tržištu imamo širok asortiman ovog proizvoda, različitih oblika, boja, okusa, tvrde, punjene, funkcionalne itd. Svatko može pronaći svoj najdraži bombon.
Veličina kategorije
U Hrvatskoj populaciji od 15 do 64 godine imamo 67% ljudi koji barem ponekad jedu bombone. U populaciji to predstavlja brojku od 1.914.029 ljudi. 51% naših konzumenata bombona kaže da mi je manje bitno koju marku bombona kupuju, za 32% to je jako bitno, dok je za 17% apsolutno nebitno koju marku bombona će kupiti.
Među korisnicima ove kategorije njih 18% jede bombone 2-3 puta tjedno i više, oni predstavljaju naše heavy korisnike kategorije. 12% ih konzumira bombone od jednom tjedno do 2-3 puta mjesečno, i to su naši medium korisnici. Najviše je light korisnika, 28%, koji konzumiraju bombone jednom mjesečno i rjeđe.
Korisnici kategorije bombona
Među korisnicima bombona imamo podjednako muškaraca i žena, najviše ih je u dobi od 15 do 49 godina, dok među starijima od 50 godina udio opada. 58% ih je u braku ili izvanbračnoj zajednici, a 54% među njima su roditelji. Najviše ih živi u Zagrebu i okolici, sjevernoj Hrvatskoj i Dalmaciji. Slatkiše i grickalice najčešće kupuju u Lidlu. Po svom životnom stilu u najvećem broju su osviješteni individualci. Žive urbanim stilom života, skloniji su aktivnoj konzumaciji kulturnih priredbi poput kina, koncerata i kazališta. Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod. Mnogo važnosti polažu na osobno zdravlje, skloni su hraniti se zdravo, a na kuhanje gledati kao na užitak. Kada kupuju usmjereni su kvaliteti i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu.
Stavovi o kategoriji
Među korisnicima bombona polovica smatra da se oni danas jedu manje nego prije, 37% ne bi djeci davalo bombone jer smatra da su štetni za zube. Trećina korisnika koristi bombone za osvježavanje daha, a ne zbog potrebe za slatkim, jednako toliko korisnika više voli komprimirane bombone od punjenih. Korisnici bombona ne misle da su pakiranja bombona u vrećicama nepraktična niti da su bomboni samo za djecu.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije bombona unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi, tj. odnos potrošača prema brandu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici su brand koristili u posljednjih mjesec dana.
Među korisnicima bombona vodeći je brand Bronhi s 31% korisnika u posljednjih mjesec dana. Na drugom su mjestu Ki-Ki bomboni s 29% korisnika, a na trećemu Cedevita bomboni s 24% korisnika.