GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.
Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju YTD kolovoz 2018. u odnosu na YTD kolovoz 2017. te uvidjeli da biskviti i vafli bilježe rast vrijednosti u kupnjama za potrebe kućanstva.
Biskvite kupuje 1,2 milijuna kućanstava, a njihov je broj veći u odnosu na godinu dana ranije. Učestalost kupnje u kategoriji također je veća, i to za 9%. Najjači brand u kategoriji ima relativno nisku lojalnost od 26% te je ona manja u odnosu na prethodni YTD.
Pet vodećih brandova (abecednim redom): 7 Days, Balconi, Crvenka, Milka i Tastino zajedno drže svega 39% vrijednosti tržišta. Firstnice povećava bazu shoppera te odnosi titulu marke s najvećim porastom lojalnosti. Tastino predvodi ljestvicu kada su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Tastino biskvitima i ne kupuju druge brandove).
U ukupnoj vrijednosti biskvita trgovačke robne marke ukupno drže visokih 32% udjela, uz stabilnu lojalnost njihovih kupaca koja iznosi visokih 40%. Među vodećim trgovcima KTC i Müller mogu se pohvaliti najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.
Vafle kupuje 1,2 milijuna kućanstava, a njihov je broj 8% veći u odnosu na prošlu godinu. Učestalost kupnje u kategoriji bilježi pad od 5%. Lojalnost najjačem brandu u kategoriji iznosi visokih 50% te je manja u odnosu na godinu prije.
Pet vodećih brandova (abecednim redom): K plus, Koestlin, Kraš, Sloboda i Sondey zajedno drže 74% vrijednosti tržišta. Jaffa osvaja sve veći udio u novčaniku kupca te odnosi titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Kraš je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Kraš napolitankama i ne kupuju druge brandove).
U ukupnoj vrijednosti vafla trgovačke robne marke drže 27% udjela uz rast lojalnosti njihovih kupaca koja sada iznosi 37%. Interspar i Tommy trgovci su s najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.
Objašnjenje pojmova:
Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije
Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju
Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).
O istraživanju: prikazani su podaci GfK Panela kućanstava.
GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednih 18 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.