DR OETKER STUDENI
KERMAN

Ujednačena lojalnost biskvitima i vaflima PL-a

istraživanje

Vodič kroz kategoriju

13.11.2018

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju YTD kolovoz 2018. u odnosu na YTD kolovoz 2017. te uvidjeli da biskviti i vafli bilježe rast vrijednosti u kupnjama za potrebe kućanstva.

Biskvite kupuje 1,2 milijuna kućanstava, a njihov je broj veći u odnosu na godinu dana ranije. Učestalost kupnje u kategoriji također je veća, i to za 9%. Najjači brand u kategoriji ima relativno nisku lojalnost od 26% te je ona manja u odnosu na prethodni YTD.

Pet vodećih brandova (abecednim redom): 7 Days, Balconi, Crvenka, Milka i Tastino zajedno drže svega 39% vrijednosti tržišta. Firstnice povećava bazu shoppera te odnosi titulu marke s najvećim porastom lojalnosti. Tastino predvodi ljestvicu kada su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Tastino biskvitima i ne kupuju druge brandove).

U ukupnoj vrijednosti biskvita trgovačke robne marke ukupno drže visokih 32% udjela, uz stabilnu lojalnost njihovih kupaca koja iznosi visokih 40%. Među vodećim trgovcima KTC i Müller mogu se pohvaliti najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.

Vafle kupuje 1,2 milijuna kućanstava, a njihov je broj 8% veći u odnosu na prošlu godinu. Učestalost kupnje u kategoriji bilježi pad od 5%. Lojalnost najjačem brandu u kategoriji iznosi visokih 50% te je manja u odnosu na godinu prije.

Pet vodećih brandova (abecednim redom): K plus, Koestlin, Kraš, Sloboda i Sondey zajedno drže 74% vrijednosti tržišta. Jaffa osvaja sve veći udio u novčaniku kupca te odnosi titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Kraš je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Kraš napolitankama i ne kupuju druge brandove).

U ukupnoj vrijednosti vafla trgovačke robne marke drže 27% udjela uz rast lojalnosti njihovih kupaca koja sada iznosi 37%. Interspar i Tommy trgovci su s najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.

Objašnjenje pojmova:

Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).

O istraživanju: prikazani su podaci GfK Panela kućanstava.
GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednih 18 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost, te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama). Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en