Donosimo analizu kategorije poklona kroz prošlu godinu na temelju udjela po promocijama.
Posljednja dva mjeseca u godini na poseban su način važna za poslovni i privatni život. Budući da je godina na izmaku, svi se trudimo završiti još poneke poslove i projekte, no istodobno razmišljamo i o darovima za poslovne i privatne prigode. Upravo ta čarolija davanja i primanja donosi nam radost na kraju godine.
Za vas ćemo analizirati kategoriju poklona koji dolaze u različitim kombinacijama i kategorijama.
Kao temelj za analizu i broj promocija uzeli smo 2017. godinu.
Pokrivenost letaka u BiH je lokalna, regionalna i nacionalna. Letci koje prate su različiti npr.: vikend-akcije, tjedni, tematski (otvorenja, rođendani prodajnih mjesta, akcije oko blagdana itd.).
Nakon obrade i analize svi uneseni podaci prolaze kroz platformu Action Focus Online.
Čimbenici FOCUS metoda su broj promocija i GAV – bruto oglasna vrijednost, odnosno kvantiteta i kvaliteta oglašavanja.
U prvom grafu donosimo pogled na top-proizvođače koji su dio te kategorije i koji su nas uveseljavali. Kao što vidimo, čokoladni brandovi su vodeći u toj kategoriji. Kandit i Kraš te Bobi iz Snack segmenta.
Nadalje, bitna je sezonalnost. To znači da su oko Božića i Uskrsa velike akcije i promocije, što nam i udjeli jasno pokazuju.
Bez trgovačkih lanaca ništa se ne može. Vodeći su Metro, Konzum i Plodine za 2017. godinu.
Koji se tip promocije najviše koristio? Više od 37% oglašavalo se kao „pakirna kombinacija“, dok ostatak ide na slika+cijena i x%jeftinije.
Za kraj, imajmo na umu: primati je lijepo, darivati – još ljepše.