DR OETKER STUDENI
KERMAN

Njemačka: Može li Amazon uzdrmati i veleprodaju?

Analize

02.10.2018

Nitko nije zaštićen od Amazonove težnje za rastom; ni kad je riječ o otvaranju fizičkih trgovina ni kad je riječ o nekim novim područjima djelovanja.

Gigant internetske trgovine ne ustručava ući ni u teška područja kako bi izazvao već etablirane igrače. To se upravo događa u Njemačkoj u veleprodajnom sektoru, kako izvještava Lebensmittel Zeitung.

Amazon intenzivira svoje napore u B2B poslovanju dodvoravajući se veleprodajnim trgovcima. Budući da i veleprodajni sektor, slično kao i maloprodajni, prolazi kroz proces konsolidacije, kompanije će najvjerojatnije još i ubrzati konsolidaciju nudeći ruku spasa nekim malim i srednjim veleprodajnim trgovcima, a ispisujući kraj drugima.

Trpe mali igrači

Manje se veleprodajne tvrtke već hrvaju s dva velika igrača, Metro AG i Transgourmet (Coop CH), čija zajednička zarada u maloprodaji iznosi 8,3 milijarde eura, prema LZ Retailyticsu. Pri tome ne smijemo zaboraviti ni banner Foodservice prvog njemačkog trgovca mješovitom robom Edeke kao ni Lekkerland.

No, ne čini se baš vjerojatnim da će najveći veleprodajni trgovci ponuditi svoj asortiman na Amazonovoj online platformi. Zašto podržavati svoju konkurenciju? K tome, logistikom ionako moraju sami upravljati. Jedina je prednost širenje dosega za veleprodajne trgovce. To bi moglo biti privlačno najmanjim igračima, koji očajnički traže priliku za rast. Prije ili kasnije oni će morati odlučiti o tome hoće li ući u partnerstvo ili kupoprodaju s nekim od velikih igrača, ili se upustiti u posao s Amazonom.

No, za velike igrače Amazon najvjerojatnije neće predstavljati prijetnju. Stručnost i baza kupaca najvećih veleprodajnih trgovaca ključni su faktori koji će ih sačuvati od štete koju bi im inače nanio Amazonov pohod. Predviđamo da većina iz postojeće baze klijenata tvrtki Metro Ag i Transgourmet neće prijeći k Amazonu. Oni su naviknuti na potrošačku uslugu koju Amazon neće moći ponuditi – a koja se kontinuirano usavršava i kroz međusobnu borbu tih dviju veleprodajnih tvrtki.

Moguća ciljana grupa

Bolja ciljana grupa za Amazonovu ponudu mogla bi se pronaći izvan uobičajenog HoReCa okruženja: poput ureda i kioska, koji se nalaze diljem Njemačke. Oni bi možda bili spremniji prijeći na pogodnosti koje im Amazon može ponuditi.

Čak i ako Amazonov potez u veleprodaji ne bude vrlo uspješan, mogao bi slomiti najmanje igrače na tržištu. Bit će gubitaka i konsolidacija će se ubrzati.

Odškrinuvši tako vrata veleprodaje, Amazon će moći tijekom godina dalje razvijati svoju ponudu. Ipak, kratkoročno, gigant internetske trgovine neće moći uzdrmati veleprodajnu industriju.