Hendal je u svibnju 2018. godine za časopis InStore među građanima Hrvatske proveo istraživanje na temu Higijena zuba.
Hendal je vodeća nezavisna istraživačka agencija s dugogodišnjim iskustvom koja kontinuirano prati svjetske trendove u istraživačkoj industriji. Od osnivanja 1993. godine u agenciji se iznimna važnost pridaje kvaliteti – prva smo istraživačka kuća sa standardom kvalitete ISO 9001:2008 te s industrijskom normom ISO 20252:2008.
Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavili smo im sljedeća pitanja:
- Što najčešće koristite za održavanje oralne higijene?
- Koliko često mijenjate četkicu za zube?
- Koju vrstu paste za zube najčešće kupujete?
- Ostajete li vjerni jednoj robnoj marki ili kupujete onu na sniženju?
- Gdje najčešće kupujete proizvode za njegu zuba i usta?
Najčešće korišteni proizvodi za oralnu higijenu su četkica za zube, koju koristi 96,2% građana Hrvatske i pasta za zube, koju koristi 94,8% građana. Tekućinu za ispiranje usta koristi 41,5% građana, a zubni konac njih 32,1%.
Ispitanici koji koriste četkicu za zube najčešće navode da ju mijenjaju svaka 2 (30,4%) odnosno svaka 3 mjeseca (32,8%). Čak 12,3% ispitanika ju mijenja češće od toga, dok 19,3% navodi da četkicu za zube mijenjaju svakih 6 mjeseci. Tek 5,1% ispitanika navodi da četkicu za zube mijenja rjeđe od svakih 6 mjeseci.
Više od polovine ispitanika (57,2%) koji koriste pastu za zube navode da uglavnom kupuju običnu pastu za zube, dok njih 42,8% kupuje pastu za zube s posebnim djelovanjem.
Većina ispitanika (59,4%) kupuje marku paste za zube koja je na akciji, a njih 40,6% je vjerno uvijek istoj marki.
Građani hrvatske proizvode za njegu zubi i usta kupuju u trgovinama robe široke potrošnje (53,7%) ili u drogerijama (46,3%).