GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.
Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju MAT prosinac 2017. u odnosu na MAT prosinac 2016. te uvidjeli da su zubne paste zabilježile vrijednosnu stagnaciju u kupnjama za potrebe kućanstva.
Osam od deset kućanstava kupuje zubne paste, a broj kupaca je 2% manji u odnosu na godinu dana ranije. Učestalost kupnje u kategoriji bilježi rast (1%). Pet vodećih brandova (abecednim redom): Colgate, Kalodont, Plidenta, Sensodyne i Signal zajedno drže 58% vrijednosti tržišta (jednako kao u prethodnom razdoblju). Vodeći brand u kategoriji ima relativno nisku lojalnost od 26%, ali je ona ipak nešto veća u odnosu na prethodni MAT. L’angelica osvaja nove kupce i povećava udio u novčaniku kupaca te osvaja titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Kalodont je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Kalodontu i ne kupuju druge brandove). U ukupnoj vrijednosti zubnih pasta trgovačke robne marke drže svega 6% i bilježe pad lojalnosti. Interspar je trgovac s najvećim rastom lojalnosti, dok Studenac i Tommy također bilježe značajan rast lojalnosti u kategoriji.
Objašnjenje pojmova:
Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije
Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju
Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brend (u odnosu na potrošnju u kategoriji).
O istraživanju: prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednjih 15 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.
GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost, te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).
Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com
ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en