DR OETKER STUDENI
KERMAN

Trgovci s najvećim rastom lojalnosti

PREGLED TRŽIŠTA ZUBNIH PASTA U HRVATSKOJ

Vodič kroz kategoriju

30.08.2018

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju MAT prosinac 2017. u odnosu na MAT prosinac 2016. te uvidjeli da su zubne paste zabilježile vrijednosnu stagnaciju u kupnjama za potrebe kućanstva.

Osam od deset kućanstava kupuje zubne paste, a broj kupaca je 2% manji u odnosu na godinu dana ranije. Učestalost kupnje u kategoriji bilježi rast (1%). Pet vodećih brandova (abecednim redom): Colgate, Kalodont, Plidenta, Sensodyne i Signal zajedno drže 58% vrijednosti tržišta (jednako kao u prethodnom razdoblju). Vodeći brand u kategoriji ima relativno nisku lojalnost od 26%, ali je ona ipak nešto veća u odnosu na prethodni MAT. L’angelica osvaja nove kupce i povećava udio u novčaniku kupaca te osvaja titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Kalodont je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Kalodontu i ne kupuju druge brandove). U ukupnoj vrijednosti zubnih pasta trgovačke robne marke drže svega 6% i bilježe pad lojalnosti. Interspar je trgovac s najvećim rastom lojalnosti, dok Studenac i Tommy također bilježe značajan rast lojalnosti u kategoriji.

Objašnjenje pojmova:

Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brend (u odnosu na potrošnju u kategoriji).

O istraživanju: prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednjih 15 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost, te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com
ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en