DR OETKER STUDENI
KERMAN

Kontinuirana dominacija trgovačkih lanaca

RAZDOBLJE: 1. SIJEČNJA – 30. LIPNJA 2022.

Analize

30.08.2022

Trgovački lanci ne mijenjaju strategiju emitiranja po danima u tjednu, pa su tako u prvom dijelu 2022. emitirali oglase svaki dan, s pojačanim četvrtkom i petkom zbog vikend-akcija – identično je bilo i godinu dana ranije, kao i 2020. godine

Autorica: Maja Herceg, Client Operations Analyst, AdScanner

U Hrvatskoj, u prvoj polovici 2022. godine, što se tiče oglašavanja u industriji maloprodaje najveći udio i dalje drže klasični maloprodajni lanci (73%), a online trgovine gotovo i nisu aktivne (tek 3%), dok su, za usporedbu, u Njemačkoj u istom razdoblju online trgovine uzele čak 32%, što je najveći udio u kategoriji – klasični maloprodajni lanci imali su 30%, a slijedile su ih trgovine namještajem sa 17% (u Hrvatskoj 16% ostvarenih XRP-a).

Budući da kategorija trgovačkih lanaca i centara ima najveći udio u oglašavanju, u ovoj analizi ćemo detaljno obraditi samo taj segment. Udio emitiranih oglasa unutar same kategorije je preko 90% za trgovačke lance/supermarkete i hipermarkete, dok ostali imaju zajedno tek 7% (od čega su 5% drogerije).

Iako su maloprodajni lanci kontinuirano prisutni tijekom svih šest mjeseci u prvoj polovici 2022., ipak se u lipnju može primijetiti malo manji pritisak oglašavanja u kategoriji. Za usporedbu, u prvom dijelu prošle godine u lipnju je zabilježen najveći udio oglašavanja, što je vjerojatno posljedica emitiranja velikih sportskih događaja na televiziji (Europsko prvenstvo u nogometu, koje je zbog epidemije Covida-19 prebačeno s 2020. godine na 2021.).

U 2022. godini najveći broj emitiranja unutar kategorije trgovačkih lanaca i centara bio je u terminu 13-17 sati (24%), a slijedi ga prime time (20-23 sata) s 22%. Nešto bi drugačija slika bila kada bismo gledali XRP, jer onda prime time preuzima primat i generira više od 30% udjela u ukupnom broju XRP-a, a slijede ga access prime (17-20 sati) s 27% te 13-17 sati s 18%.

Trgovački lanci ne mijenjaju strategiju emitiranja po danima u tjednu, pa su tako u prvom dijelu 2022. emitirali oglase svaki dan, s pojačanim četvrtkom i petkom zbog vikend-akcija – identično je bilo i godinu dana ranije, kao i 2020. godine.

Top trgovački lanci prema udjelu ostvarenog XRP-a u prvoj polovici 2022. godine su Konzum Plus (24%), Lidl (18%) i Kaufland (16%), koji su bili u top 3 i godinu dana ranije, a slijede ih Plodine (14%), Tommy (13%) i Spar (9%), pa možemo reći da je najvećih šest oglašivača to nastavilo biti i ove godinu u odnosu na prethodnu.