Prva polovica ove godine donosi nam 1,2% više promocija u letcima u odnosu na prvu polovicu prošle godine
Autor: FOCUS
Donosimo pregled razvoja letaka za glavne trgovce u maloprodaji. Pogledat ćemo koje su se promjene dogodile u prvoj polovici ove godine i usporediti ih s prvom polovicom prošle godine.
Broj promocija po mjesecima
Prva polovica ove godine donosi nam 1,2% više promocija u letcima u odnosu na prvu polovicu prošle godine. Svi mjeseci, osim svibnja, bilježe porast u broju promocija pa je ukupni broj promocija za prvih šest mjeseci ove godine oko 181.000.
Broj letaka po vrsti – odabrani trgovci
Zaista je već velik broj različitih formata i vrsta letaka koji se objavljuju na našem tržištu. Zbog jednostavnosti prikaza i ograničenog prostora, prikazat ćemo koje su letke imali odabrani trgovci u 2022. godini. Glavni je letak na prvom mjestu, što je i za očekivati s obzirom na to da gotovo svi trgovci imaju letak na tjednoj bazi, dok je velika razlika između trgovaca u tematskom letku, pa tako neki kao Interspar i Kaufland imaju velik broj tematskih letaka, dok Plodine u ovom periodu imaju samo jedan tematski letak.
Prosjek stranica po glavnim letcima
Kao što je velik raspon različitih letaka koje trgovci plasiraju na tržište, također je velika razlika u prosječnom broju stranica po glavnim letcima. Tako Lidl, Kaufland i Plodine imaju prosjek stranica u glavnim letcima ~50 stranica, što je gotovo duplo od nekih trgovaca kao što su Tommy i Interspar. Trend koji smo primijetili u posljednjih nekoliko mjeseci jest različit broj stranica u letcima koji su fizički distribuirani kućanstvima i onih koji su objavljeni na službenim stranicama trgovaca, pri čemu u svrhu uštede fizički letci imaju manji broj stranica.
Udio segmenata po odabranim trgovcima
Proizvode koje trgovci objavljuju u letcima, FOCUS kategorizira u nešto malo više od 4000 različitih kategorija. Na godišnjoj je razini zanimljivo pogledati koje su kategorije bile najzastupljenije kod određenih trgovaca i, naravno, top- brendovi i proizvođači, a u ovom ćemo slučaju pogledati koji su segmenti ( FOOD, NONFOOD1, NONFOOD2) bili najzastupljeniji kod odabranih trgovaca, pa tako u usporedbi s 2021. godinom možemo vidjeti je li neki trgovac povećao udio oglašavanih promocija iz drugih segmenata, tj. je li se struktura letka mijenjala u korist određenog segmenta.