DIDA BOŽA OŽUJAK
DUKAT ČOKOLADNO MLIJEKO

Istraživanje: Jačanje potražnje, ali i privatnih robnih marki

PROIZVODI ZA BEBE I DJECU U HRVATSKOJ

Vodič kroz kategoriju

22.07.2022

Ublažavanje mjera pogodovalo je potražnji za toaletnim potrepštinama za bebe i djecu

Autorica: Lina Sidorenke, Euromonitor International

Prema Euromonitor Internationalu, prodaja toaletnih potrepština za bebe i djecu 2021. godine ponovno je porasla, nakon što je opala u prethodnoj godini. Potražnja je vidljivo porasla od početka ožujka jer su uvođenje cjepiva i postupno popuštanje ograničenja protiv Covida-19 potaknuli Hrvate da se nakon nekoliko mjeseci kućne osamljenosti ponovno počnu redovito družiti, a mnoge mlade majke da kupuju navedene proizvode kako bi uredile svoje bebe za susret s prijateljima i članovima obitelji.

Također, ublažavanje pandemije značilo je da su djeca više vremena provodila na otvorenom i stoga su se morala češće kupati, što je potaknulo rast te kategorije. S obzirom na to da se toaletne potrepštine za bebe i djecu, općenito, ne smatraju artiklima od iznimne važnosti, prodaju je dodatno potaknulo povećano povjerenje potrošača jer je hrvatsko gospodarstvo pokazalo snažan oporavak.

Proizvodi za zaštitu od sunca za bebe i djecu pokazuje najveći rast
Nakon što je zabilježila najveći pad u 2020., zaštita od sunca za bebe i djecu pokazala je najdinamičniji učinak među proizvodima specifičnim za bebe i djecu u smislu rasta obujma i trenutne vrijednosti u 2021. Taj impresivan zaokret prvenstveno je bio posljedica oporavka turizma, što je tradicionalno glavni pokretač potražnje. Kategorija je također imala koristi od rasta domaćeg turizma, uz kontinuiranu neizvjesnost oko međunarodnih pravila putovanja, trajnu zabrinutost zbog izloženosti Covidu-19 i oprezniji stav prema diskrecijskoj potrošnji koji je naveo mnoge Hrvate da ostanu doma umjesto da praznike provedu u inozemstvu.

Linije privatnih marki jačaju s pritiskom rasta inflacije

Iako je tempo kojim se hrvatsko gospodarstvo oporavilo 2021. nadmašio početna očekivanja, lokalni potrošači i dalje su bili prilično svjesni svojih kućnih proračuna. To je dijelom zbog toga što su mnoga kućanstva doživjela smanjenje prihoda tijekom pandemije. Štoviše, rastuća inflacija potaknuta globalnim oporavkom od Covida-19 povećala je opće troškove života, zbog čega su i Hrvati bili skloniji većem oprezu u odlukama o potrošnji. To je pomoglo daljnjem jačanju prodora privatne robne marke u proizvodima za bebe i djecu.