U mnogim slučajevima, biljni proizvodi donose mnogo više nutritivnih vrijednosti nego isti takvi proizvodi životinjskog porijekla. Proizvodi na biljnoj bazi nemaju samo zdravstvene benefite, već i benefite za čitav planet, kao što je niža emisija plinova s efektima staklenika, očuvanje vode i bioraznolikosti.
Drastičan zaokret k tome da se više obroka priprema i jede kod kuće, i sve veće zanimanje potrošača za zdravije proizvode, potiče snažan rast prirodne i organske hrane.
Hrana i piće činili su 39% šireg rasta industrije prirodnih proizvoda u 2020., pri čemu je prodaja u organskom segmentu porasla za 9,8%, a prodaja u segmentima specijalne hrane i hrane koja pridonosi zdravstvenoj dobrobiti, porasla je za 14%, prema podacima tehnološke kompanije SPINS, koja je fokusirana na wellness, i kompanije New Hope Network, koja prednjači u industriji proizvoda za zdrav način života.
Dok je online prodaja prirodnih i organskih proizvoda povećana za 58% na 16,5 milijardi dolara, kanal tradicionalne, masovne prodaje ostvario je 59% prodaje, rastući približno za 11%, na 151 milijardu dolara.
Oba su kanala pružala rastuću konkurenciju za kanal specijalnih i prirodnih proizvoda, koji je rastao sporijom stopom od 6,7%, da bi prošle godine dostigao nešto više od 60 milijardi dolara prodaje.
Od svakih potrošenih 10 dolara, jedan je dan za prirodne i zdravije proizvode, pokazuju podaci kompanije SPINS, što je, kako komentiraju, vrlo značajno. Nisu samo prirodni proizvodi ti koji su doživjeli procvat. Posebno je primjetno da se proizvodi koji su nastali u održivim procesima proizvodnje, kao i oni koji poštuju dobrobit životinja, nastavljaju ubrzano razvijati.
Prodaja proizvoda koji su usmjereni ka dobrobiti životinja porasla je 17% u 2020. godini, a prodaja proizvoda dobivenih od životinja koje su hranjene samo travom, kao i proizvoda iz slobodnog uzgoja, porasla je za više od 13%. Ostali ključni atributi, koji su zabilježili značajan rast, su paleo prehrana (32%), biljni proizvodi (21,4%), bez glutena (18%), kao i poštena trgovina (13%).
Potrošači očekuju više od proizvoda koje kupuju. Bez obzira na to li je razlog ograničeni budžet ili briga za zdravlje i dobrobit, ljudi traže nutritivne benefite.
Proizvodi biljnog porijekla ispunjavaju kriterije potrošača kad su u pitanju i zdravlje i održivost. Inovacije u tim područjima donose povećane zdravstvene benefite novim kategorijama proizvoda, kao što su, naprimjer, zamrznuti proizvodi za doručak, gdje je prodaja biljnih ponuda porasla za 84% u 2020. godini.
U mnogim slučajevima biljni proizvodi donose mnogo više nutritivnih vrijednosti nego isti takvi proizvodi životinjskog porijekla. Proizvodi na biljnoj bazi nemaju samo zdravstvene benefite, već i benefite za čitav planet, kao što je niža emisija plinova s efektima staklenika, očuvanje vode i bioraznolikosti.
Kupci, također, traže održivu prehranu, koja sadrži cjelovitu, minimalno prerađenu hranu, pri čemu je prošle godine prodaja paleo proizvoda porasla za 27%, a prodaja keto proizvoda za 32%. Iako se većina potrošača ne pridržava određenog načina prehrane, mnogi kupci koriste te proizvode za kreiranje programa prehrane koji njima odgovara.
Uz 2020. godinu, kao podsjetnik da su zdravo tijelo i imunosni sustav prva linija obrane, potrošači traže funkcionalne sastojke za sprječavanje bolesti i poboljšanje ukupnog zdravlja. Prodaja funkcionalne hrane i pića porasla je za 9,5% u 2020. godini, predvođena prodajom proizvoda od ashwagande, jedne od najcjenjenijih biljaka u tradicionalnoj ajurvedskoj medicini (poznata i kao indijski ginseng), koja je porasla za 117% u odnosu na prethodnu godinu, kao i proizvoda od jabučnog octa, koji su porasli za 181%. Ostali funkcionalni sastojci, koji pokreću zanimanje potrošača, uključuju gljive za jačanje imuniteta, adaptogene za smanjenje stresa, kolagen, kao i zdrave masti.
Povećan broj obroka koji se konzumiraju kod kuće, zbog pandemije, stvorio je još jedan pokretač rasta za prirodnu i organsku prehrambenu industriju. Kompanije koje proizvode komplete obroka imale su koristi od porasta potrošnje kod kuće. Tako je, naprimjer, kompanija Hello Fresh zabilježila povećanje prodaje takvih kompleta za 48% u 2020. godini.
Trgovci koji prodaju specijaliziranu i organsku hranu iskoristili su priliku da ponude zdrave obroke.
Tekst je izašao u 98. InStore magazinu.