Prema Nielsenovom cenzus istraživanju, u hrvatskoj maloprodaji aktivno je 8837 trgovina u formatu hipermarketa, supermarketa, trgovina mješovitom robom, kioska i trgovina na benzinskim postajama.
U odnosu na prethodnu godinu, maloprodaja je zabilježila smanjenje u broju objekata za 121 trgovinu, što predstavlja pad od -1%. Tom padu najviše su pridonijeli kiosci i srednje trgovine mješovitom robom (od 41 do 100m2).
Što se tiče važnosti pojedinog kanala u prodaji, kod prehrane dominiraju supermarketi koji imaju 41% udjela u ukupnom prometu prehrambene košarice. Slijede hipermarketi koji drže 25% ukupnog prometa. Time dva kanala moderne trgovine drže gotovo dvije trećine ukupnog prometa prehrambenih proizvoda.
Sličan je trend i kod dijela neprehrane, ali u tom segmentu dominaciju prodaje nosi kanal velikih trgovina mješovitom robom u sklopu kojeg se nalaze drogerije.
Kanal nosi 44% ukupnog prometa drogerijskog asortimana, a supermarketi 27%, 14 postotnih poena manje nego kod prehrane.
Pritom je potrebno naglasiti da kanal diskontera nije uključen u ukupan broj trgovina na hrvatskom tržištu kao ni u važnost kanala.
Analiza je izašla u Vodiču kroz hrvatsku maloprodaju 2021.