DR OETKER STUDENI
KERMAN

CBD revolucija u FMCG-u

TRŽIŠNA KRETANJA I TRENDOVI

Analize

29.03.2021

Proizvodi na bazi konoplje brzo prodiru u sektor robe široke potrošnje te se mogu pronaći unutar gotovo svih prehrambenih i neprehrambenih kategorija. Najvažniji kanal bit će online prodaja, a brendovi moraju inovirati kako bi ostali konkurentni.

Veličina globalnog tržišta proizvoda na bazi CBD-a procijenjena je na 20,3 milijarde američkih dolara u 2019. godini, a očekuje se da će rasti prosječnom godišnjom stopom od 25,6% od 2020. do 2027. godine. Sve veće usvajanje kanabidiola od strane potrošača povezano je sa sve povoljnijim zakonskim propisima diljem svijeta kao i raznim zdravstvenim dobrobitima. Također, rast osiguravaju i raznovrsne mogućnosti svakodnevnog korištenja tih proizvoda poput dodataka prehrani, analgetika, jestivih proizvoda, ulja, kapsula, kozmetike i ostalih proizvoda za osobnu njegu.

Uvid u proizvode

CBD ulje dominiralo je globalnim tržištem s udjelom od 73,5% u 2019. godini. Međutim, očekuje se da će izolat CBD-a biti najbrže rastući segment u predviđenom razdoblju.

Taj se rast može pripisati sve većoj upotrebi izolata zahvaljujući njihovim pouzdanim oblicima u usporedbi s ostalim kanabinoidima, zajedno s vrlo visokim udjelom kanabidiola i vrlo niskom razinom THC-a, što povećava upotrebu proizvoda kao sirovine u različitim primjenama.

U 2019. godini segment prehrambenih proizvoda predstavljao je najveći udio prihoda od 48,3% na tržištu proizvoda na bazi CBD-a i očekuje se da će zabilježiti značajan rast tijekom predviđenog razdoblja. Ovaj visoki udio pripisuje se sve većoj legalizaciji proizvoda na bazi kanabidiola i sve većoj potražnji za biljnim sastojcima u dodacima prehrani u raznim regijama. Štoviše, povećanje online prodaje proizvoda na bazi CBD-a još je jedan od ključnih čimbenika koji pokreće potražnju u ovoj kategoriji.

Uvid u distribucijske kanale

B2B segment imao je najveći udio tržišnog prihoda od 63,0% zahvaljujući porastu potražnje za proizvodima od kanabidiola u različitim sektorima kao što su farmaceutska industrija, hrana i aditivi, zdravlje i wellness te osobna njega. Ipak, očekuje se da će B2C segment ostvariti najvišu prosječnu godišnju stopu rasta zahvaljujući sve većoj uporabi sirovog CBD ulja i izolata u različitim područjima primjene. Zahvaljujući legalizaciji kanabisa u raznim regijama, prodaja kroz različite kanale znatno se povećala tijekom godina. Primjerice, legalizacijom upotrebe kanabisa u medicinske svrhe, distribucija proizvoda od kanabidiola kroz ljekarne i medicinske ambulante bila je najistaknutiji način opskrbe. Tako je u 2019. godini segment maloprodajnih ljekarni dominirao na svjetskom tržištu proizvoda na bazi CBD-a s udjelom prihoda od 40,7%. S druge strane, očekuje se da će segment internetskih trgovina zabilježiti najbrži rast tijekom predviđenog razdoblja.

Najpopularnije kategorije u FMCG-u

Gazirana pića

Kategorija za koju se može reći kako je predvodnica procvata proizvoda na bazi CBD-a svakako je kategorija bezalkoholnih pića. Više brendova u proteklih je godinu dana na tržište izbacilo nove proizvode. Green Monkey bio je prvi, a ubrzo su ga slijedili i drugi, kao što su, primjerice, Trip, Drink 420 i Bravura Foods 'The Leaf Life'. Neki veći dobavljači također su počeli inovirati, a najnoviji je Vita Coco, sa svojim Infused triom pjenušavih kokosovih voda. Ipak, najveći broj proizvoda dolazi od malih startupa poput BumbleZesta koji je lansirao prvi tonik na bazi CBD-a u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Gume za žvakanje

Osnovni cilj gume za žvakanje do sada je bio osvježavanje daha. No, usponom brendova kao što su Mr Moxey's i Blockhead to bi se moglo promijeniti. Blockhead nudi funkcionalne proizvode kao što su Energy Gum, Vitamin Gum i Calm Mints.

Pivo

Hladno pivo na kraju napornog dana sada će kupce moći još više opustiti. Naime, pivo s niskim udjelom alkohola Hop & Hemp potrošačima, osim hmeljnog zadovoljstva, donosi i 8 mg CBD-a.

Jaka alkoholna pića

Konoplja i Coca-Cola – prema Dead Man's Fingersu savršena je to kombinacija s rumom na bazi CBD-a koji je nedavno ulistan na police Sainsburyja. Osim tog pića, na policama britanskih trgovačkih lanaca mogu se pronaći i premium ginovi infuzirani i sa do 10 mg kanabidiola.

Ljepota i njega kože

Proizvodi na bazi CBD-a nisu samo jestivi. Naime, sve više hidratantnih krema, ulja za brade, proizvoda za tuširanje i tonika za njegu obogaćeno je kanabidiolom jer se smatra da on zbog svojih protuupalnih svojstava pomaže oporavku i učvršćivanju kože.

Slastice

Bomboni su jedan od najčešćih oblika jestivog CBD-a, s velikim brojem brendova koji nude razne kombinacije okusa. Također, raste i tržište čokolade obogaćene CBD-om.

Topli napitci

Brendovi poput Cheerful Buddhe i Somnia kanabidiola dodali su CBD u samu kavu, a tvrtka Hashtag za svoj brend Cannacoffee u travnju je lansirala biorazgradive kapsule na bazi CBD-a koje su kompatibilne s Nespressom. Trendu se pridružuje i Pukka Herbs, čiji je nedavno lansirani Peace tea, koji sadrži list konoplje, kamilicu i lavandu, u prodaji u Sainsburyju i Tescu.

Njega kose

Poznati brend Aussie lansirao je kolekciju pod nazivom Calm the Frizz u kojoj je upravo konoplja čudesni sastojak za borbu protiv neželjenog kovrčanja. Također, Holland & Barrett lansirao je kolekciju pod nazivom Dr. Organic koja sadrži šampon, regenerator, sredstvo za pranje i tuširanje te losion za kožu obogaćen CBD-om.

Kućni ljubimci

Prednosti CBD-a nisu ograničene samo na ljudske potrošače – trend se sada širi i među četveronožne prijatelje. Tvrtka Austin & Kat proizvodi poslastice na bazi CBD-a koje će, prema navodima, omogućiti ljubimcima da budu sretniji, mirniji i zdraviji. Osim poslastica i žvakalica, diljem svijeta proizvode se i posebna ulja namijenjena isključivo kućnim ljubimcima kao i razni proizvodi za njegu dlake i šapa.

Tekst je izašao u 92. InStore magazinu.