DR OETKER STUDENI
KERMAN

IGD: Upoznajte generaciju P

PRILIKA ZA TRGOVCE I DOBAVLJAČE

Analize

22.12.2020

Sastavljena od kupaca u dobi od 50 do 64 godine, generacija P predstavlja ključnu priliku za globalnu trgovinu prehrambenih proizvoda.

Digitalno sposobni, spremni eksperimentirati i potrošiti više za kvalitetu... Jedna značajna grupa kupaca spremna je tijekom sljedećih nekoliko godina povećati globalni sektor prehrambenih proizvoda za dodatnih 116 milijardi dolara, stvarajući priliku za 1.460 milijardi dolara do 2022. godine.

S 30 posto udjela u ukupnoj potrošnji hrane i pića na tri ključna tržišta, novo istraživanje IGD-a pokazuje da je ovo dobna skupina u koju treba ulagati u budućnosti. Odmaknimo se od generacije milenijalaca, vrijeme je da upoznamo „perenijalce“ – generaciju P, tj. perennial shoppers.

Sastavljena od kupaca u dobi od 50 do 64 godine, generacija P predstavlja ključnu priliku za globalnu trgovinu prehrambenih proizvoda. Očekuje se da će ta skupina rasti – veličinom i značajem – u sljedeće dvije godine, posebno u Ujedinjenom Kraljevstvu, Singapuru i SAD-u. Na ta tri tržišta, istraživanje IGD identificira mogućnosti kojima bi maloprodaja i dobavljači mogli privući te kupce.

Istraživanje pokazuje koliko su ti kupci važni za globalno tržište hrane. Oni su angažirana skupina kupaca, koji su dostupni ako im se pristupi na pravi način.

Konkurencija među retailerima koji traže nove načine da privuku kupce već je žestoka, a pandemija Covida-19 otežava planiranje budućnosti. Precizan fokus na naše kupce i znanje o tome kako ih najbolje pridobiti, bit će ključ uspjeha. Stoga je krajnje vrijeme da se usredotočimo na tu često zapostavljenu skupinu, rekao je Simon Wainwright, direktor Global Insighta u IGD-u.

Osobine generacije P na međunarodnoj razini

(prosječni postotak, izračunat prema anketama među kupcima u Ujedinjenom Kraljevstvu, Singapuru i SAD-u)

- Pripadnici ove generacije sve su angažiraniji online kupci prehrambenih proizvoda. Više od polovice (56%) generacije P ponekad kupuje hranu putem interneta, a trećina (33%) kaže da će u budućnosti kupovati više.

- Imaju afiniteta prema brandovima s kojima su odrasli, ali poštuju i privatne marke. Dok 67% tih kupaca kupuje posebne brandove jer su odrasli s njima, jednako ih toliko (68%) navodi da su vrlo zadovoljni kvalitetom privatnih marki, a 58% jednako vjeruje markama kao i brandovima.

- Generaciji P važnija je praktičnost i kvaliteta nego cijena. Značajnih 75% ispitanika u dobi od 50 do 64 godine kaže da ponekad dolazi u iskušenje da troši više na kvalitetnije proizvode, a 56% kaže da ponekad troši više na proizvode koji se lakše pripremaju i kuhaju.

- Pripadnici ove generacije žele birati proizvode s određenim etičkim ili ekološkim oznakama, ali imaju tendenciju davati prednost drugim čimbenicima prilikom donošenja odluke o nabavi. Gledajući u budućnost, više od polovice generacije P (54%) naznačuje da će im pitanja okoliša biti od veće važnosti, no ipak 49% njih priznaje da će uvijek dati prednost kvaliteti i cijeni.

Regionalne razlike – UK, Singapur i SAD

Iako kupce iz kategorije perennial shoppers ujedinjuje činjenica da su iste dobne skupine i da su u sličnoj životnoj fazi, pripadnici generacije P iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Singapura pokazuju određene razlike koje proizlaze iz različitih socijalnih, ekonomskih, kulturnih, pa čak i zemljopisnih uvjeta i obilježja svake zemlje.

Pripadnici generacije P iz UK:

- Najvjerojatnije je da će kupiti nove i različite prehrambene proizvode – 42% naspram 34% singapurskih i 36% američkih kupaca.

- Najvjerojatnije je da će obrok sami pripremati od početka – 69% naspram 63% kupaca u SAD-u i 58% kupaca u Singapuru.

- Najmanje je vjerojatno da će kupiti pripremljenu hranu ili jesti vani – 15% u odnosu na 23% američkih kupaca i 25% singapurskih.

- Najvjerojatnije je da će dati prednost određenim etičkim i ekološkim čimbenicima prilikom kupnje, poput dobrobiti životinja (61% naspram 50% u SAD-u i 37% u Singapuru) i smanjenoj količini ambalaže (53% naspram 39% u SAD-u i 26% u Singapuru).

- Najvjerojatnije je da će provjeravati promocije u trgovinama i kupovati impulzivno – 40% naspram 31% u SAD-u i 28% u Singapuru.

- Najmanje je vjerojatno da će planirati kupnju – 39% u odnosu na 55% u SAD-u i Singapuru.

Pripadnici generacije P iz Singapura:

- Vjerojatnije je da hranu kupuju putem interneta – 72% naspram 55% britanskih kupaca i 44% američkih.

- Najzainteresiraniji su za novu, relevantnu tehnologiju – 48% naspram 39% kupaca u UK i 46% kupaca u SAD-u.

- Najangažiraniji su na društvenim mrežama – 99% naspram 94% britanskih kupaca i 86% američkih kupaca.

- Korisnici su najšireg spektra platforme društvenih medija (uključujući 90% koji koriste WhatsApp, za razliku od samo 7% u SAD-u, gdje je platforma uglavnom nepoznata).

Pripadnici generacije P iz SAD-a:

- Vjerojatnije je da će kupiti poznate proizvode nego isprobati nove – 49% u odnosu na 32% britanskih kupaca.

- Najsigurniji su u prepoznavanju dobre vrijednosti u hrani i prehrambenim proizvodima – 79% u odnosu na 64% singapurskih kupaca.

- Najvjerojatnije je da će obaviti veliku tjednu kupovinu (75% u odnosu na 57% singapurskih kupaca), a najmanje vjerojatno da će svakodnevno kupovati (17% u odnosu na 32% singapurskih kupaca).

- Najmanja je vjerojatnost da će hranu kupovati putem interneta – samo 44% ih je ikad kupilo nešto putem online kanala.

Komentirajući prilike s ovom dobnom skupinom, Wainwright ističe: Perennial shoppersi su usvojili digitalno i online ponašanje koje će nastaviti razvijati u životu. Međutim, to je generacija koja ne prelazi na digitalno samo da bi postala digitalna – usvajanje novih tehnologija za njih je potaknuto dokazanim praktičnim prednostima koje moraju nadmašiti prednosti uspostavljenih interakcija i procesa, poput tradicionalne kupovine u trgovinama.

Kupci kategorije Perennial shoppers pokazuju aspekte navika i u načinu kupnje i u afinitetu za proizvode koji su im poznati. Ako je riječ o proizvodima s kojima su odrastali, taj se afinitet očito može vratiti desetljećima unatrag. Međutim, jasno je da se oni također nastavljaju razvijati u smislu svojih ukusa i izbora, pokazujući stalnu spremnost za isprobavanje novih i različitih proizvoda, kao i pragmatična razmišljanja u traženju ravnoteže između kvalitete i vrijednosti za novac.

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.