DARKO SVIBANJ
OPEL

Ipsos: Kako „ kupiti” kupca?

TOALETNI PAPIR

Vodič kroz kategoriju

25.11.2020

Gotovo dvije trećine korisnika kategorije pri kupnji toaletnog papira pazi na debljinu role papira, a nešto više od polovice radije kupuje neutralne papire od onih s dodanim bojama i mirisima. Nešto više od dvije petine ispitanih kupaca bi prilikom kupnje izdvojili više novca za kvalitetniji proizvod.

Veličina kategorije

U Hrvatskoj u populaciji među stanovnicima u dobi od 16 do 64 godine, očekivano imamo visokih 98% korisnika toaletnog papira. Među korisnicima kategorije, njih 43% smatra izuzetno bitnim koju marku toaletnog papira kupuje, dok je trećina njih lojalna nekom brandu toaletnog papira.

S obzirom na velik broj korisnika ove kategorije, nema razlika između same populacije i korisnika, te su stoga demografska obilježja ove skupine gotovo identična populaciji RH.

Korisnici kategorije

S obzirom na to da gotovo cijela populacija koristi toaletni papir, već smo spomenuli da se njihova demografska struktura poklapa s onom populacije Hrvatske. Preciznije, imamo gotovo podjednako muškaraca i žena, najviše u dobi između 20 i 59 godina, srednjoškolskog obrazovanja, najviše s područja Zagreba i Dalmacije te iz kućanstava prosječnih ukupnih prihoda.

Promotrimo li kupovne sklonosti, korisnici toaletnog papira pokazuju sklonost prema osobinama proizvoda, odnosno odabiru proizvode prema njihovim karakteristikama, npr. na temelju kvalitete i pouzdanosti ili na temelju stečenog povjerenja u marku i zemlju porijekla. Važno je da kupljeni proizvod služi svojoj svrsi, izbjegavaju davati novac za proizvode koji ničemu ne služe. Činjenica da je neki proizvod moderan ili popularan neće potaknuti korisnike ove kategorije na kupnju.

Stavovi o kategoriji

Gotovo dvije trećine korisnika kategorije pri kupnji toaletnog papira pazi na debljinu role papira, a nešto više od polovice radije kupuje neutralne papire od onih s dodanim bojama i mirisima. Nešto više od dvije petine ispitanih kupaca bi prilikom kupnje izdvojili više novca za kvalitetniji proizvod.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije toaletnog papira unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik branda koristio je isti u posljednjih 6 mjeseci.

Promatrano na korisnicima kategorije najviše njih koristi Zewa toaletni papir, u posljednjih 6 mjeseci koristilo ga je 62% korisnika, na drugom je mjestu Violeta s 48% korisnika u posljednjih 6 mjeseci, a na trećemu Paloma, s istim postotkom kao Violeta.

Tekst je izašao u 89. InStore magazinu.