DR OETKER STUDENI
KERMAN

IGD: Pet nadolazećih FMCG trendova

UTJECAJ TEHNOLOGIJE NA ISKUSTVO U TRGOVINI

Analize

27.10.2020

IGD-ov najnoviji globalni pregled analizira najmodernije tehnološkе inicijative i njihov utjecaj na iskustvo kupaca u trgovini. Od početka pandemije Covida-19 zapazili smo povećane napore trgovaca u maloprodaji usredotočene na sigurnost kupaca i zaposlenika, uključujući veću upotrebu automatizacije i beskontaktnih rješenja u trgovinama. U nastavku je prikazano pet načina s primjerima kako tehnologija oblikuje doživljaj trgovine.

1) Vending aparati za gotova jela
Carrefour u Poljskoj testira inovativni vending aparat koji izdaje topla gotova jela za konzumaciju na licu mjesta ili kao on the go artikl. Automati Food Point instalirani su u osam convenience trgovina Carrefour Express u Varšavi.

Obroci se čuvaju na kontroliranoj temperaturi u vending aparatu i zagrijavaju se za 60 sekundi nakon plaćanja. Sastojci u obrocima su prirodni i ne sadrže konzervanse ili umjetne aditive. Ponuda uključuje tradicionalna poljska jela poput bigosa, gulaša i pečenog graha. Carrefour planira dodati sezonska jela, kao i više jela iz različitih regija svijeta.

U razdoblju nakon Covida-19 taj inovativni uređaj kupcima može pomoći u uvjerenju da su im obroci sigurni. Automati omogućuju izbjegavanje izravnog ljudskog kontakta s prehrambenim proizvodima, počevši od stavljanja hrane u porciju, zagrijavanja na pari i izdavanja kupcu.

2) Stroj za pranje kolica
Asda – Walmart prvi je britanski lanac supermarketa koji eksperimentira sa sustavom za pranje kolica. Ispitivanja su dio napora supermarketa u pronalaženju inovativnih načina za sigurniju kupuju. Sustav za pranje nalazi se ispred trgovine i funkcionira tako da kolica prekrije sitnim česticama antimikrobne otopine, ostavljajući ih čistima i suhima na dodir za nekoliko sekundi.

Proces ne troši vodu, radi na struju i koristi elektrostatiku kako bi se osiguralo da se sve dodirne točke, kao što su ručke, šine i dječje sjedalice temeljito steriliziraju. Taj oblik dekontaminacije eliminira 99,99% svih poznatih bakterija, virusa i zagađivača, a kolica ostavlja čistima i sigurnima kako bi ih zaposlenici i kupci mogu bezbrižno upotrebljavati.

Tehnologija će biti ključni element koji će omogućiti trgovcima da stvore sigurno iskustvo kupnje za kupce, a istovremeno osiguravaju da zaposlenici trgovine rade u sigurnom okruženju.

3) Roboti koji nadopunjuju police
Japanski lanac convenience trgovina FamilyMart udružuje se s Telexistence, tvrtkom za razvoj robota sa sjedištem u Tokiju, kako bi proveo feasibility test daljinskog upravljanja robotima koji će nadopunjavati police u trgovinama.

Robotom upravlja daljinski operater pomoću terminala za virtualnu stvarnost. Roboti imaju sličan raspon pokreta kao i ljudi te mogu rukovati s oko 30 predmeta, uključujući plastične boce i noodle. Trenutačno je potrebno oko osam sekundi da roboti stave jedan proizvod na policu, dok ljudima treba približno pet sekundi da obave isti zadatak. FamilyMart planira uvesti robote u sve svoje trgovine širom Japana do 2022. godine.

Iako je potrebno raditi na povećanju broja proizvoda kojima roboti mogu rukovati i na brzini slaganja polica, oni i dalje mogu biti vrlo korisni za tvrtke koje posluju na tržištima sa starijim stanovništvom i bore se sa zapošljavanjem radnika u trgovini.

FamilyMart i drugi lanci convenience trgovina u Japanu imaju kronični nedostatak radne snage. Trgovinama je teško zaposliti i zadržati osoblje koje će raditi noću i rano ujutro. Mnogi retaileri moraju tim radnicima isplatiti dodatnu plaću. Od početka pandemije zabilježili smo porast broja robota koji se koriste u trgovinama, hotelima i restoranima.

4) Brzi pickupi
Albertsonova podružnica United Supermarkets poboljšava svoju pickup uslugu za prehrambene proizvode korištenjem geolokacijske tehnologije koja omogućuje kupcima da podijele svoju lokaciju pomoću pametnog telefona, dok se voze do trgovine kako bi signalizirali vrijeme dolaska na područje preuzimanja. Lanac se udružio s tvrtkom Radius Networks, vodećom tehnološkom tvrtkom za lociranje prehrambenih trgovina, restorana i retaila. FlyBuy Pickup koristi vlastitu tehnologiju strojnog učenja za precizno izračunavanje vremena dolaska kupca.

Kupac obavlja online narudžbu i informira se o tome kad je narudžba spremna za preuzimanje. Kad kupac krene na put po prehrambene proizvode, osoblje trgovine dobiva predviđeno vrijeme dolaska u trgovinu pravovremenim upozorenjima. To pomaže povećanju učinkovitosti timova u trgovinama i povećanju zadovoljstva kupaca brzim i pogodnim postupkom preuzimanja.

5) Beskontaktno rukovanje paketima
Żabka, vodeći lanac convenience trgovine u Poljskoj, testira inovativnu metodu rukovanja paketima, koja ne zahtijeva sudjelovanje osoblja u trgovini. Paketni stroj PickupHero, koji je razvio Retail Robotics, ugrađen je u trgovinu.

Kad se približi stroju, kupac bira želi li poslati ili preuzeti paket, unosi kôd i stavlja paket u uređaj ili preuzima paket. Robot unutar stroja tada ili preuzima ili sprema paket. Uređaj će Żabki omogućiti veću frekvenciju prometa u trgovini, jer kupci koriste pick-up ili drop-off rješenje. Uređaj, također, pomaže kupcima da odlaze i/ili preuzimaju pakete na prikladan i siguran način, bez potrebe za bilo kakvim kontaktom s osobljem u trgovini.

Tekst je izašao u 88. InStore magazinu.