Danas su grickalice neizostavni proizvod u svakome kućanstvu. Bilo da se radi o proslavama rođendana, navijačkim okupljanima ili drugim vrstama slavlja i druženja, grickalice su prisutne na svakom stolu.
Upravo zbog sveprisutnosti grickalica na našim stolovima ovdje ćemo prikazati dio podataka iz TGI baze koji se odnose na korištenje i kupovinu čipsa i flipsa na tržištu Hrvatske.
Kada govorimo o brandovima čipsa koje ispitanici najviše upotrebljavaju na tržištu Hrvatske, na prvom se mjestu nalazi Franck čips.
U kategoriji flipsa na vodećem je mjestu robna marka Bobi.
Institut za istraživanje tržišta i medija Mediana u svojoj analizi koristi multifunkcionalni alat Target Group Index (TGI) koji je namijenjen kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik TGI baze može brzo i lako analizirati kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije, te precizno definirati strategije i smjernice marketinškog oglašavanja.
Ono što TGI istraživanje čini posebnim, osim velikog uzorka, pokrivenosti cijele Hrvatske i kontinuiranosti, jest to što je riječ o single source istraživanju, što znači da jedna osoba odgovara na sva pitanja koja upitnik sadrži.
Osim stajališta o konzumaciji hrane i pića, korištenju proizvoda za kućanstvo te medijskih preferencija, u TGI istraživanju postoji i više od 200 stajališta koja se odnose na razne životne sfere. U skladu s tim zanimljivo je pogledati i kakva su obilježja životnoga stila osoba koje su u posljednjih godinu dana konzumirale čips i flips.
Obilježja životnog stila kupaca čipsa:
• Zaista uživam u noćnim izlascima u kafić (bar, pub...)
• Prvo pretražim proizvod na internetu pa ga onda kupim u trgovini
• Želim dosegnuti vrh u svojoj karijeri
• Vjerujem u medije
• Kada se kupuje preko interneta, treba obratiti pažnju na kvalitetu proizvoda.
Obilježja životnog stila kupaca flipsa:
• Obično kupim novi proizvod prije nego što to učini većina mojih prijatelja
• Kupovina preko interneta olakšava mi život
• Drugi me pitaju za savjet prije kupovine novih stvari
• Reklame mi pomažu da obavim najbolju kupovinu
• Glazba je važan dio moga života.
Iz navedenih stajališta vidimo da su konzumenti čipsa ambiciozne osobe koje uživaju u izlascima, dok su konzumenti flipsa osobe koje prije svojih prijatelja isprobavaju nove proizvode te ljubitelji reklama koji vole glazbu.
Kad su u pitanju mediji – kod konzumenata čipsa i flipsa na odluke o kupovini najviše utječu internet, zatim televizija.
O Mediani:
Mediana, Institut za istraživanje tržišta i medija osnovana je u Sloveniji 1992. godine. Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo na području marketinga, medija i istraživanja javnog mnijenja u prilici smo nuditi kompletnu uslugu istraživanja, počevši od identifikacije problema pa sve do detaljnih analiza, interpretacije podataka i savjetovanja.
Poznati smo kao istraživači i savjetnici koji se mladenačkom ambicijom i iskustvom strastveno prilagođavaju potrebama naručitelja, te aktivno sudjelujemo u donošenju naručiteljevih odluka.
Target Group Index je jedno od rijetkih multifunkcionalnih oruđa namijenjeno osnovnim potrebama tržišta prema istraživanju potrošača, tržišta i konkurencije. Naručitelj ima mogućnost analiziranja postojećih i potencijalnih potrošača, upoznavanja konkurencije te definiranja marketinške i oglašavačke strategije.
Tekst je izašao u 87. InStore magazinu.