Najveći broj emitiranja reklamnih spotova za grickalice ostvaren je u lifestyle emisijama (44%) i TV serijama (38%).
Autorica: Maja Herceg, Client Operations Analyst
U prvih sedam mjeseci ove godine, grickalice i orašasti plodovi čine gotovo trećinu udjela u oglašavanju unutar kategorije konditorskih proizvoda (čokolade su prve s 55% udjela).
Top-oglašivači unutar kategorije grickalica i orašastih plodova su Intersnack Adria (22%), Mars (21%) i Mondelēz (15%), sa svojim brendovima Chio (22%) i Snickers (21%), dok je na razini brenda na trećem mjestu Lays (PepsiCo, 12%), zato što je Mondelēz emitirao dva brenda, Oreo (9%) i Tuc (6%). Od ostalih oglašivača aktivni su još bili i Soko Štark s brendom Smoki (9%), KL Foods s brendom Maretti (9%), Bobi Snacks (brend Bobi, 5%), Pringles od Kellogga je imao 4% udjela, dok je August Storck oglašavao brend Knoppers (3%).
Kategorija se oglašavala svih sedam mjeseci, ali s većim pritiskom u veljači, ožujku i travnju. Najveći broj emitiranja ostvaren je u lifestyle emisijama (44%) i TV serijama (38%).
Osim klasičnog oglašavanja, u kategoriji se ističu reklame s nagradnim igrama, koje su priredili Chio (Čipi čips i POM-BÄR) i Mondelēz (Tuc nagradna igra).
O AdScanneru
AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja AdScannera danas koristi više od 50 klijenata u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programskih shema, pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.
AdScanner istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 720.000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV).
XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a, gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.