DR OETKER STUDENI
KERMAN

Lojalni potrošači spremni platiti više cijene

TJESTENINA

Analize

26.09.2022

Heavy korisnici tjestenina podjednako su muškarci i žene. Prema postotku u određenim dobnim kategorijama, najviše potrošača ove kategorije pronalazimo u dobnim skupinama od 30 do 49 godina.

Autor: Ana Trošelj Sesar, Senior Researcher, Ipsos

Kategorija tjestenina i njezini potrošači

Gotovo svi Hrvati u dobi od 16 do 64 godine konzumiraju tjesteninu barem ponekad. Točnije, radi se o 95% stanovnika navedene dobne skupine, što u procjeni populacije iznosi 2.477.741 konzumenata. Ako odlučimo kategoriju dodatno segmentirati, dobit ćemo 39% heavy usera koji konzumiraju tjesteninu barem 2 do 3 puta tjedno; potom 34% medium usera koji konzumiraju tjesteninu 1 put tjedno; te 22% light usera koji konzumiraju promatranu kategoriju 2 do 3 puta mjesečno ili rjeđe. S druge strane, imamo 38% potrošača kategorije koji smatraju bitnim koji brend tjestenine kupuju.

Heavy korisnici tjestenine

Heavy korisnici tjestenina podjednako su muškarci i žene. Prema postotku u određenim dobnim kategorijama, najviše potrošača ove kategorije pronalazimo u dobnim skupinama od 30 do 49 godina. Po pitanju obrazovanja, najviše heavy korisnika ove kategorije ima srednjoškolsko obrazovanje. Ako pogledamo regionalnu podjelu, možemo reći da se nijedna regija ne ističe kao regija u kojoj imamo iznadprosječni ili ispodprosječni broj heavy korisnika (usporedno s veličinom populacije u svakoj od regija). Tako ovi potrošači u postotku najviše dolaze s područja Zagreba i okolice i sjeverne Hrvatske.

Kad govorimo o kupovnim sklonostima, u najvećem postotku heavy korisnici naginju osobinama proizvoda, odnosno proizvodi se odabiru prema njihovim karakteristikama, npr. na temelju kvalitete i pouzdanosti ili na temelju stečenog povjerenja u marku i zemlju porijekla. Pritom je bitno da proizvod služi svojoj svrsi i da se ne daje novac za proizvod koji ničemu ne služi. Korisnici su skloniji internetu.

Što se tiče prehrambenih navika, 34% ih je sklono nezdravoj prehrani, 41% kuha svaki dan, 51% barem ponekad koristi gotova jela koja se podgrijavaju, 45% voli pripremati tradicionalna jela, a 37% voli isprobavati nove recepte.

Stavovi o kategoriji tjestenina

Kada uzmemo u obzir dva najpozitivnija odgovora, „U potpunosti se slažem“ i „Uglavnom se slažem“, četiri petine heavy korisnika tjestenina često koristi različite oblike tjestenine. Više od dvije trećine tjesteninu jede zbog brze i jednostavne pripreme, dok su za oko polovicu heavy korisnika važni prirodni sastojci u tjestenini. Također, polovica ih smatra da su trgovačke marke jednako kvalitetne kao i proizvođačke marke tjestenina, češće od prosjeka to su osobe u dobi od 30 do 49 godina te s područja Slavonije, Like i Banovine.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije tjestenine unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su brend konzumirali u posljednjih mjesec dana.

Među heavy korisnicima kategorije tjestenina u dobi od 16 do 64 godine u Hrvatskoj vodeći je brend Barilla, koju je u posljednjih mjesec dana konzumiralo 67% potrošača. Slijedi Marodi s 32%, dok je na trećem mjestu Pasta Zara koju je u posljednjih mjesec dana koristilo 29% heavy korisnika.

Slika 4. BRANDpyramid - TOP 3 brenda kategorije Tjestenine, heavy korisnici, CRO, II. 2021.

BRANDloyalty
Osim korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima.

Vodeći breend u kategoriji na temelju kriterija lojalnosti je Barilla sa 16% lojalnih potrošača kategorije. Baza lojalnih potrošača je najveća vrijednost brenda. Lojalni potrošači su spremni platiti više cijene. Oni također iskazuju veću otpornost na marketinške kampanje konkurentskih brendova te manji otpor pri poticanju na ponovnu kupnju. Lojalnost brendu temelji se na tržišnim procjenama potrošača, ali i na emotivnom odnosu kupaca s određenim brendom. Stoga je važno praćenje imidža brenda, rad na imidžu te kontinuirano uvjeravanje u vrijednost brenda, kako bi se unaprijedila ili održala ista razina lojalnosti potrošača.