DR OETKER STUDENI
KERMAN

Keksomanija na TV-u

PORAST OGLAŠAVANJA KEKSA I KOLAČA

Analize

03.11.2022

Promatrano razdoblje oglašavanja keksa i kolača 1. siječnja 2022. – 31. kolovoza 2022.

Autorica: Maja Herceg, Client Operations Analyst, AdScanner, mherceg@adscanner.tv
 

Kolači i keksi zajedno su predvodnici (78%) u oglašavanju unutar kategorije pekarskih proizvoda, sa 71% (biskviti/vafli/keksi), odnosno 7% (kolači) udjela ostvarenih XRP-a unutar razdoblja od prvih osam mjeseci ove godine. U usporedbi s prošlom, ove je godine ostvareno čak 27% više XRP-a uz 54% više emitiranja.

Top-oglašivači unutar kategorije kolača i keksa su Mondelēz (28%), sa svojim brendovima San, Milka, Oreo i belVita; A. Loacker (23%)  i Ferrero s 20%  (brendovi Nutella i Kinder). Osim navedenih oglašivača i brendova, aktivni su još bili i Kraš (11%, Moto Kakao), Chipita (9%, 7 days croissant) i Barilla (8%, brendovi Gran Cereale i Mulino Bianco Baiocchi). 

Ova slatka kategorija oglašavala se svih osam mjeseci, s najvećim pritiskom u travnju, dok im lifestyle emisije (47%)  i TV serije (39%)  čine najveći udio u broju emitiranja. Broj XRP-a podjednako su ostvarili kroz sve dane u tjednu, uz nešto veći naglasak na subotu i nedjelju, a što se tiče korištenja dayparta, kategorija preferira prime time. 

Oglašivači su koristili razne duljine spotova, od klasičnih 30“ do sponzorskih 7“. Kategorija je, kao i prošle godine, bila dosta aktivna u sponzorstvima, pa su tako filmove na RTL-u i Novoj sponzorirali A. Loacker i Kraš, a serije na RTL grupaciji A. Loacker. Kraš je bio pokrovitelj Masked Singera na RTL-u, dok je Barilla oglašavala Mulino Bianco i kroz sponzorstvo Plesa sa zvijezdama na Novoj TV.

 

 


O AdScanneru

AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja AdScannera danas koristi više od 50 klijenata u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programskih shema pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.

AdScanner istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 720.000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV).

XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a, gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.