DARKO SVIBANJ
OPEL

Rast vrijednosne prodaje osvježivača zraka u 2021.

Analize

03.11.2022

Kroz moderne formate ostvari se čak 83% vrijednosne prodaje osvježivača zraka, dok se kroz tradicionalne formate ostvari 9% ukupne vrijednosne prodaje.

Autorica: Tatjana Kovačević, Senior Client Executive, NielsenIQ

Kategorija obuhvaća sve vrste osvježivača prostora, kao što su mirisne svijeće, mirisi za automobile, električni osvježivači, mirisne vrećice, tekući osvježivači, Mat Gel osvježivači (tablete koje se koriste za elektronski uređaj), ali nisu uključena sredstva protiv moljaca, eterična ulja i mirisni štapići, kao ni osvježivači za WC-školjke.

U cjelokupnoj 2021. godini osvježivači zraka bilježe rast vrijednosne prodaje, dok količinska prodaja bilježi blagi pad prodaje u odnosu na godinu prije. Segment koji najviše pridonosi prodaji kategorije su kruti i tekući osvježivači s 35,3% vrijednosne prodaje i 34,7% količinske prodaje. Slijede osvježivači za automobile s 22,2% vrijednosnog udjela, automatski sprejevi sa 16,7%, sprejevi s 11,0%, aparatići za struju s 10,9%, koncentrati s 3,3% te ostalo s manje od 1% vrijednosnog udjela u kategoriji. 

Kroz moderne formate (hipermarketi, supermarketi i drogerije) ostvari se čak 83% vrijednosne prodaje osvježivača zraka, dok se kroz tradicionalne formate, trgovine mješovitom  robom do 300m2 prodajne površine ostvari 9% ukupne vrijednosne prodaje. Preostali dio (8,6%) vrijednosne prodaje bilježe convenience kanali prodaje, benzinske postaje i kiosci.

Vodeća tri proizvođača u osvježivačima zraka po vrijednosnoj prodaji u 2021. godini su abecednim redom: trgovačke robne marke, Reckitt Benckiser i S.C. Johnson te zajedno čine 50,5%  ukupne vrijednosne prodaje.