DARKO SVIBANJ
OPEL

Goveđi gulaš najpopularniji

GOTOVA I POLUGOTOVA JELA

Vodič kroz kategoriju

21.12.2022

Goveđi gulaš ostvaruje 40% vrijednosne te 30% količinske prodaje kategorije, slijedi grah varivo s kobasicom s 13% vrijednosne prodaje te grah varivo sa slaninom s 11%

Autorica: Božica Habajec Ivičić, Senior Customer Consultant, NielsenIQ

Kategorija uključuje sve varijante konzerviranih obroka (npr. goveđi curry, kineske okruglice, chilli con carne i sl.), preprženi grah koji se može servirati kao glavni prilog jače začinjenoj hrani, ali također može biti prilog glavnom većem obroku ili se može zarolati u tortilju. Ovdje se također nalaze gotovi obroci spremni za serviranje, koji u svom pakiranju sadrže jednokratne noževe i salvete. U kategoriju nisu uključena jela poput pečenog graha, konzerviranog povrća, Goveđi gulaš ostvaruje 40% vrijednosne te 30% količinske prodaje kategorije, slijedi grah varivo s kobasicom s 13% vrijednosne prodaje te grah varivo sa slaninom s 11%, mesa, voća, ribe i ostali ohlađeni/smrznuti gotovi obroci. Ova analiza također ne obuhvaća sve gotove salate, umake, pizze i proizvode na bazi tijesta kao što su pite.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2021. godine, kategorija gotovih i polugotovih jela zabilježila je na tržištu Hrvatske, bez diskontera, rast vrijednosne i količinske prodaje. Goveđi gulaš ostvaruje 40% vrijednosne te 30% količinske prodaje kategorije, slijedi grah varivo s kobasicom s 13% vrijednosne prodaje te grah varivo sa slaninom s 11%. Tripice (fileki) sudjeluju s 8% ukupne vrijednosne prodaje, đuveč i crveni grah s kukuruzom s 4%, punjena paprika s 3%, sarma s 2%, a na ostala jela otpada preostalih 14% ukupne vrijednosne prodaje kategorije. Kroz moderne formate ostvari se 58% vrijednosne prodaje gotovih i polugotovih jela, dok se kroz tradicionalne formate, trgovine mješovitom robom do 300m2 prodajne površine, ostvari 42% ukupne vrijednosne prodaje. Vodeća tri proizvođača u gotovim i polugotovim jelima po vrijednosnoj prodaji u 2021. godini su abecednim redom: Carnex, Gavrilović i Podravka te zajedno čine 90% ukupne vrijednosne prodaje.