Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
Autorica: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koje sve vrste bezalkoholnih pića pijete?
2. A koje pijete najčešće?
3. Kupujete li češće za svaku vrstu bezalkoholnog pića proizvode poznatih marki ili marke trgovačkog lanca?
4. Jeste li primijetili porast cijene bezalkoholnih pića u posljednje vrijeme?
5. Jeste li smanjili kupnju bezalkoholnih pića zbog smanjenja cijene?
Većina građana pije bezalkoholna pića (89,7%). Najveći udio pije prirodne (69,4%) te gazirane (57,9%) sokove. Podjednak udio, oko jedne trećine, pije praškaste napitke (36,1%), ledene čajeve (34,2%) te voćne sirupe (33,3%). Pri tome najčešće se konzumiraju prirodni sokovi (41,2%). Značajno manji udio građana najčešće konzumira gazirane sokove (26,0%). Praškaste napitke najčešće konzumira 13,5%, a voćne sirupe 11,9% ispitanika. Ledene čajeve najčešće konzumira 7,3% ispitanika.
Građani navode da većinom kupuje brendirane proizvode, i to najviše kod gaziranih sokova i praškastih napitaka, a nešto manje kod prirodnih sokova i ledenih čajeva. Samo kod voćnih sirupa podjednak broj konzumira brendirane proizvode i proizvode trgovačkih marki.
Porast cijene bezalkoholnih napitaka u posljednje vrijeme primijetilo je 85% građana te je 61,6% njih zbog toga smanjilo kupnju kategorije.