Sve veći interes za proizvode bogate proteinima potiče potražnju za mliječnim napitcima obogaćenim proteinima te svježim i zrnatim sirom, koji su popularni među sportskim entuzijastima
Autorica: Lina Sidorenke
Mliječni proizvodi i alternative u 2022.: Opća slika
Prema Euromonitor Internationalu, mliječni proizvodi i alternative uvelike su pod utjecajem visoke inflacije u 2022., podupirući tako snažan porast vrijednosne prodaje, dok je količinska prodaja ostala nepromijenjena. Kad je kategorija počela izlaziti iz negativnog utjecaja COVIDA-19 i većina ograničenja je ukinuta, rat u Ukrajini izvršio je pritisak na povećanje cijena zbog viših troškova goriva i sirovina. Hrvatska vlada pokušala je suzbiti inflaciju smanjenjem PDV-a na neke proizvode poput dječje hrane, maslaca i namaza, no to se tek treba pretočiti u niže cijene jer ih trgovci nisu bili dužni snižavati. U prehrambenoj maloprodaji pokušali su sniziti cijene posljednjih godina kako bi zaustavili financijske gubitke pretrpljene tijekom pandemije COVIDA-19 i tako iskoristili niže stope PDV-a.
Ključni trendovi u 2022.
Povratak inozemnih turista u Hrvatsku pogodovao je kategoriji sireva, kiselog mlijeka i rashlađenih slastica. Kategorija se nastavlja razvijati u skladu s trendom zdravlja i wellnessa, dok Hrvati traže zdravije mliječne proizvode i alternative te biljne alternative. Netolerancija na laktozu postala je velik problem u zemlji, općenito, i potiče razvoj proizvoda s asortimanom privatnih marki koji se proširuju na alternative bez laktoze. Sve veći interes za proizvode bogate proteinima potiče potražnju za mliječnim napitcima obogaćenim proteinima te svježim i zrnatim sirom, koji su popularni među sportskim entuzijastima.
TOP 5 kompanija kategorije mliječnih proizvoda:
Dukat d.d.
Vindija d.d.
Fortenova Grupa d.d.
Meggle Hrvatska d.o.o.
Lidl Hrvatska d.o.o. k.d.