DARKO SVIBANJ
OPEL

Hrvati vole mlijeko

HEAVY USERS

Analize

05.04.2023

U procjeni populacije 2.109.606 Hrvata u dobi od 16 do 64 godine barem ponekad konzumira mlijeko. U postotku je to 87% Hrvata u navedenoj dobnoj skupini

Autorica: Violeta Perčić, Research Associate Manager, violeta.percic@ipsos.com


 

 

Veličina kategorije

Ako ih raščlanimo na dodatne segmente, dobit ćemo 36% heavy korisnika koji piju mlijeko svakodnevno, 29% medium korisnika koji piju mlijeko 2 do 6 puta tjedno, te 22% light korisnika koji piju mlijeko jednom tjedno ili rjeđe. Dvije petine korisnika kategorije smatra izuzetno bitnim koji brend mlijeka kupuju.

Slika 1. Korisnici kategorije Mlijeko, CRO, II. 2022.

Slika 2. Segmentacija korisnika kategorije Mlijeko, CRO, II. 2022.

 

Demografija heavy korisnika kategorije mlijeka

Žene su nešto češće heavy korisnici mlijeka nego muškarci. Kako niti kod spola, tako niti kod dobnih skupina nema odstupanja od prosjeka populacije – u postotku najviše konzumenata mlijeka nalazimo među osobama u dobi od 30 do 49 godina, te među onima sa srednjoškolskim obrazovanjem. Regionalno se mlijeko iznad prosjeka pije na području Istre, Rijeke, Sjevernog hrvatskog primorja i Gorskog kotara, a u postotku na području Zagreba i okolice. Iako dolaze iz kućanstava prosječnih ukupnih i osobnih prihoda, nalazimo ih iznad prosjeka među onima viših prihoda.

Stavovi o kategoriji

Većina heavy korisnika preferira mlijeko u tetrapaku naspram onog u boci. Također, više od polovice smatra svježe mlijeko zdravijim od trajnog mlijeka. Dvije petine heavy korisnika mlijeka neodređenog je stava kad ih pitamo vjeruju li da funkcionalna mlijeka imaju pozitivan učinak na organizam.

Slika 3. Stavovi o kategoriji, korisnici kategorije Mlijeko, CRO, II. 2022.

 

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije mlijeka, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik je brend koristio u posljednjih mjesec dana. 

Promatrano na heavy korisnicima mlijeka, najveći broj korisnika u posljednjih mjesec dana ima brend Dukat s 56% korisnika, na drugom je mjestu Vindija 'z Bregov s 51%, a na trećemu Pilos mlijeko s upola manjim korištenjem u odnosu na prva dva brenda u kategoriji.

Slika 4. BRANDpiramide, TOP 3 brenda, heavy korisnici kategorije Mlijeko, CRO, II. 2022.

 

 

BRANDpuls je Ipsos alat za brand i marketing management koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija. BRANDpuls kombinira tržišne indikatore s različitim tipovima podataka kao što su demografija, psihografija, kupovne navike i korištenje medija. Podaci su dostupni za tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bosne i Hercegovine. 

U okviru BRANDpuls istraživanja Hrvatska prate se marketinški pokazatelji uspjeha za kategoriju mlijeko i brendove unutar nje. Ovi marketinški pokazatelji važni su nam za uspješno vođenje brenda i rano uočavanje mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi prikupljeni su u drugoj polovici 2022. godine na području Hrvatske.