DARKO SVIBANJ
OPEL

Raznolika ponuda brendova

Roštilj – meso i pivo

Vodič kroz kategoriju

02.05.2023

Dolaskom toplijeg vremena i raznih blagdana povećava se oglašavanje kategorije mesa za roštilj i pivskih proizvoda, pa ćemo tako u ovom izdanju InStore magazina prikazati razvoj GAV-a za ova dva segmenta u periodu 2021. i 2022. godine.

AUTOR: Josip Pedić

Koliko su meso i mesni proizvodi bitni u letcima na hrvatskom tržištu pokazuje podatak da u 2022. godini GAV (gross advertising value) ovog segmenta iznosi 20,8% unutar segmenta prehrane FMCG trgovaca. Dakle, jedna petina ukupnog ulaganja u sve kategorije prehrane otpada upravo na meso i mesne proizvode. Ako to usporedimo sa zemljama regije, vidimo sličnosti između tržišta Hrvatske i Slovenije, dok je ulaganje na tržištu Srbije te Bosne i Hercegovine nešto manje u ovom segmentu.

Što se tiče kategorije mesa za roštilj, dakle oblikovanog, mariniranog, začinjenog mesa itd., ona se promovira tijekom cijele godine, ali je prisutna znatna sezonalnost, pa tako najveća ulaganja GAV-a pripadaju mjesecima od travnja do kolovoza, pri čemu je lipanj 2022. godine bilježio jače oglašavanje u odnosu na sve ostale mjesece.

Kod proizvođača i dalje se u odnosu na konkurenciju ističu PIK Vrbovec Plus i Vindija, s udjelima 25,4% i 11,1%. Privatna robna marka jako je zastupljena s 29,6% udjela u 2022. godini. Naravno, kod mesnih kategorija česta je pojava da prilikom oglašavanja unutar letka nije naveden brend, tj. radi se o promocijama artikala na uslužnom pultu, pa tako 8,6% GAV-a otpada upravo na takve promocije.

S druge pak strane, ljubitelji piva imaju zaista raznoliku ponudu brendova u letcima naših trgovaca, pa je tako unutar 2022. godine oglašavano gotovo 300 različitih brendova, što domaće, što regionalne, svjetske, ali i male lokalne proizvodnje. Gledajući top 10 brendova unutar kategorije piva, vidimo da više od 50% GAV-a otpada na njih.