DR OETKER STUDENI
KERMAN

Značajni rast prodaje hrane za bebe

PROIZVODI ZA BEBE I DJECU

Vodič kroz kategoriju

29.05.2023

Suha hrana za bebe je vrijednosno najznačajnija kategorija te čini 38% vrijednosne prodaje ukupnog segmenta hrane za bebe

AUTORICA: Zorana Krajinović, Client Manager, NielsenIQ

Hrana za bebe i njega beba su dva glavna segmenta uključena u proizvode za bebe. U 2022. godini u odnosu na godinu ranije hrana za bebe bilježi značajniji rast vrijednosne prodaje na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera). Rast generiraju gotovo sve uključene kategorije osim gotovih sokova i voda za bebe te čajevi za bebe i djecu. Suha hrana za bebe je vrijednosno najznačajnija kategorija te čini 38% vrijednosne prodaje ukupnog segmenta hrane za bebe, slijede zamjenska mlijeka za bebe s 33,5% vrijednosnog udjela te mokra hrana za bebe (kašice) s 24,6% vrijednosnog udjela. Preostala 4% vrijednosnog udjela čine kategorije gotovih sokova i vode za bebe te čajevi za bebe i djecu. Količinska prodaja hrane za bebe također bilježi rast prodaje u odnosu na godinu prije gdje su sve kategorije zabilježile rast u odnosu na godinu prije.

Moderni formati, u koje su uključeni hipermarketi i supermarketi, nose 43,3% ukupne vrijednosne prodaje hrane za bebe dok se preostalih 56,6% segmenta prodaje u tradicionalnim formatima, koje čine trgovine mješovitom robom (<300 m2)) i drogerije. 

U razdoblju posljednjih godinu dana, zaključno s prosincom 2022. godine, vodeća tri proizvođača nose 65,4% ukupne vrijednosne prodaje hrane za bebe, a oni su abecednim redom Hipp, Milupa i Podravka. 

Njega beba uključuje sljedeće kategorije: dječje pelene, dječje vlažne maramice, njegu kože beba i pudere za bebe. Njega kože beba s jedne strane uključuje proizvode za njegu bebine kože, koji vlaže i štite bebinu osjetljivu kožu, te mogu biti u obliku mlijeka, krema, gela ili ulja. S druge strane tu su uključene  tekućine za pranje beba, kreme koje se koriste kod mijenjanja pelena, proizvodi koji se koriste za tretiranje tjemenice kod beba i mirisi za bebe i djecu. Potrebno je naglasiti da segment njege beba ne uključuje šampone i kupke za bebe.

Na godišnjoj razini, zaključno s prosincom 2022. godine, njega beba na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera) ostvaruje rast vrijednosne prodaje u odnosu na godinu prije, dok komadna prodaja bilježi suprotan trend, blagi pad u odnosu na godinu prije.

Vrijednosno najznačajnija kategorija s udjelom od 55,2% je kategorija dječjih pelena, slijede dječje vlažne maramice s 33,5% vrijednosnog udjela, njega kože beba čini 10% ukupnog segmenta i na kraju su puderi za bebe s 1,3% vrijednosnog udjela. Poredak je značajno drugačiji ako promatramo komadnu prodaju, te ovdje prednjače dječje vlažne maramice sa 68,6% udjela u ukupnoj komadnoj prodaji njege beba.

Vrijednosno najznačajniji kanal prodaje su moderni formati, hipermarketi (<2500 m2), supermarketi (301-2500 m2) i drogerije, te se kroz taj kanal prodaje 89,2% segmenta njege beba. Kroz tradicionalne formate (trgovine mješovitom robom, <300 m2) prodaje se 10,3% segmenta njege beba, a kroz convenience kanal svega 0,6%.

Vodeća tri proizvođača po vrijednosnoj prodaji čine 82,2% ukupne prodaje, a oni su abecednim redoslijedom Procter&Gamble, trgovačke robne marke i Violeta.