Kategorija tjestenine popularna je kategorija koju konzumiraju gotovo svi Hrvati, preciznije njih 96%.
Autorica: Antonija Bukvić-Letica, Research Executive, Ipsos
antonija.bukvic-letica@ipsos.com
Kategorija Tjestenine
Prema BRANDpuls istraživanju provedenom u drugom dijelu 2022. godine, u procjeni populacije brojimo čak 2.318.875 konzumenata u dobi od 16 do 64 godine.
Ove potrošače prema frekvenciji korištenja možemo dodatno segmentirati na heavy, medium i light korisnike. Tako brojimo 37% heavy korisnika koji konzumiraju tjesteninu barem dva do tri puta tjedno, 36% medium korisnika koji konzumiraju tjesteninu jednom tjedno, te 23% light korisnika koji konzumiraju tjesteninu dva do tri puta mjesečno i rjeđe.
Za trećinu konzumenata kategorije jako je bitno koji brand tjestenine kupuju.
Slika 1. Korisnici kategorije Tjestenine, CRO, II. 2022.
Slika 2. Segmentacija korisnika kategorije Tjestenine, CRO, II. 2022.
Heavy korisnici kategorije
Pogledamo li demografska obilježja, heavy korisnici tjestenine su podjednako žene i muškarci, a više od pola heavy korisnika nalazimo u skupini od 30 do 59 godina. Ta se grupa potrošača ne razlikuje od prosječnog Hrvata prema obrazovanju, pa tako imamo najviše onih sa srednjoškolskim obrazovanjem. Općenito, kategoriju konzumiraju gotovo svi Hrvati, stoga se korisnici kategorije ne ističu po određenim karakteristikama.
Pogledamo li životni stil, u najvećoj mjeri ih nalazimo u segmentu umjerenih obiteljskih ljudi. Taj segment nam govori da je njegovim pripadnicima važna obiteljska harmonija te da su skloni brizi za kućanstvo i uređenju. Važno im je njihovo slobodno vrijeme koje provode najčešće u obiteljskom krugu, a ne izlaze radi provoda niti posjećuju kina, koncerte ili kazališta.
Stavovi o kategoriji
Većina heavy korisnika često koristi različite oblike tjestenine te im je često na jelovniku zbog brze i jednostavne pripreme. Polovica heavy potrošača smatra da su trgovačke marke tjestenine jednako kvalitetne kao proizvođačke marke te im je bitno da tjestenina sadrži prirodne sastojke bez umjetnih dodataka.
Slika 3. Stavovi o kategoriji, heavy korisnici kategorije Tjestenine, CRO, II. 2022.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije Tjestenine unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik je brend koristio u posljednjih mjesec dana.
Promatrano na heavy korisnicima tjestenine, najveći broj korisnika u posljednjih mjesec dana ima brend Barilla, na drugom je mjestu Pasta Zara, a na trećem Marodi.
Slika 4. BRANDpiramide, TOP 3 brenda, heavy korisnici kategorije Tjestenine, CRO, II. 2022.