Kategorija sušene tjestenine uključuje sve vrste punjene i obične sušene tjestenine koja zahtijeva pripremu i može biti konzumirana nakon kuhanja.
Autor: Mateja Jurasović, Client Executive
U 2022. godini u odnosu na godinu prije suha tjestenina bilježi rast vrijednosne prodaje na ukupnom tržištu Hrvatske s drogerijama (bez diskontera). Vrijednosni rast kategorije dolazi ponajviše od rasta prosječnih cijena.
Vrijednosni rast kategorije dolazi iz obaju segmenata – i tjesteninae s jajima i tjestenine bez jaja.
Segment suhe tjestenine bez jaja ima vrijednosni udio od 70% u cjelokupnoj 2022. godini, dok suha tjestenina s jajima čini preostalih 30% cjelokupne vrijednosne prodaje kategorije.
Moderni formati, u koje su uključeni hipermarketi i supermarketi, nose 69% ukupne vrijednosne prodaje suhe tjestenine, dok se preostalih 31% kategorije prodaje u tradicionalnim formatima (trgovine mješovitom robom (<300m2) + drogerije).
U razdoblju posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2022. godine, vodeća tri proizvođača nose 55% ukupne vrijednosne prodaje tjestenine, a oni su abecednim redom Barilla, Marodi i Pasta Zara.